Nie jest tajemnicą, że japoński przemysł gier słynie ze swoich specyficznych wymagań. Kraj kwitnącej wiśni wyjątkowo surowo podchodzi do zachodnich produkcji, często cenzurując te elementy, które w naszym odczuciu zmian nie potrzebują. Wpływ na to mają zarówno odgórnie ustalone normy, jak i wydarzenia historyczne, w efekcie czego niektóre funkcje zostają usunięte bądź dogłębnie przerobione.
Dlatego możemy się nieźle zdziwić, odpalając chociażby Fallouta. Japońska wersja post-apokaliptycznej przygody wprowadza na Pustkowia odrobinę fantastycznej magii.
Świat przeciwko kanibalizmowi
Biorąc pod uwagę realia, w jakich jest osadzona fabuła serii Fallout, kanibalizm nie powinien nikogo dziwić. Akt żywienia się innymi ludźmi urósł wraz z kolejnymi częściami do miana profitu zapewniającego regenerację zdrowia – wystarczy tylko dobrze się z tym kryć i schować do kieszeni resztki moralności.
Tymczasem okazuje się, że japońska lokalizacja całkowicie przeinaczyła ten perk, zgrabnie ukrywając jego prawdziwą naturę. Zauważył to jeden z graczy na redditowym forum.
Zakradając się do zwłok i sprawdzając je, możesz wykorzystać mistyczne moce do przywrócenia punktów zdrowia. Jednakże za każdym razem, kiedy z nich korzystasz twoja karma spada, a w przypadku wykrycia nieznajomy uzna to za podejrzany czyn.
- Titanor
Kanibalizm został zmieniony w „Mistyczną Moc”, która – zgodnie z przedstawionym powyżej opisem – działa dokładnie tak samo, jak w oryginalnej wersji. Zgodnie z komentarzami, animacja pozostaje taka sama.
Nie pierwsza taka zmiana
Zrezygnowanie z prawdziwego kanibalizmu na rzecz mistycznych elementów ma najpewniej swoje źródło we wspomnieniach z czasów drugiej wojny. Dodatkowo w japońskiej edycji Fallouta 3 przerobiono wątek Burke’a, pierwotnie prowadzący do zdetonowania bomby w miejscowości Megaton. Przerobiona wariacja pozwala jedynie na jej wyłączenie.
Japonia nie jest przy tym jedynym krajem wymuszającym zmiany. Początkowo lekarstwo znane jako Med-X miało być nazwane morfiną, nawiązując do prawdziwej substancji. Pozostanie przy takiej wariacji uniemożliwiłoby jednak premierę Fallouta w Australii.
Więcej na temat: Różności Seria Fallout
23 lata temu twórcy GTA musieli nieźle kombinować, by miasto wydawało się żywe. Teraz ich sztuczkę zdradził jeden z deweloperów
Sekret tkwi w zrównoważonym wykorzystaniu ograniczonej liczby detali, jakie mogła zaoferować dawna pamięć.
23 lata temu twórcy GTA musieli nieźle kombinować, by miasto wydawało się żywe. Teraz ich sztuczkę zdradził jeden z deweloperówSekretna Krypta z zapomnianego już dzisiaj Fallouta pozostaje niekanoniczna, ale mogła być mocną inspiracją dla twórców serialu
To by wskazywało, że Amazon sięgał do najgłębszych zakamarków post-apokaliptycznego uniwersum od Black Isle i Bethesdy.
Sekretna Krypta z zapomnianego już dzisiaj Fallouta pozostaje niekanoniczna, ale mogła być mocną inspiracją dla twórców serialu53 letnia mama postanowiła zagrać w Fallouta 4 po obejrzeniu serialu. Całkowicie wsiąknęła w świat gry i pokochała Ochłapa
Serialowy Fallout przyciągnął tłumy do serii gier. Dotyczy to również osób, które nigdy wcześniej nie miały styczności z gamingiem.
53 letnia mama postanowiła zagrać w Fallouta 4 po obejrzeniu serialu. Całkowicie wsiąknęła w świat gry i pokochała Ochłapa