Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

RTS - Gry Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Najpopularniejsze gry o tematyce RTS na platformę XBOX 360.

X360

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

RTS
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II

Strategiczne 5 lipca 2006

Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu.

Command & Conquer: Red Alert 3
Command & Conquer: Red Alert 3

Strategiczne 11 listopada 2008

Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa.

Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Strategiczne 8 maja 2007

Pełnoprawna kontynuacja bestsellerowej serii gier strategicznych Command & Conquer zapoczątkowanej przez studio Westwood, a następnie kontynuowanej przez zatrudniające twórców oryginału EA Los Angeles. Trzecia odsłona cyklu stanowi swoisty powrót do korzeni, zarówno pod względem mechaniki, jak i fabuły. W grze przyjdzie nam śledzić dalsze losy konfliktu pomiędzy globalną organizacją militarną GDI a terrorystami znanymi jako Brotherhood of Nod.

Prison Architect
Prison Architect

Strategiczne 28 czerwca 2016

Strategia ekonomiczna z elementami RTS, wyprodukowana przez niezależne, brytyjskie studio Introversion Software. Prison Architect pozwala wcielić się w rolę dyrektora zakładu penitencjarnego. Do obowiązków gracza należy przede wszystkim zaprojektowanie w pełni bezpiecznego więzienia, zarządzanie funduszami placówki oraz zaspokajanie rozmaitych potrzeb osadzonych. Autorzy zadbali, by każdy skazaniec posiadał odrębną osobowość i przejawiał związane z nią skłonności do zachowań przestępczych.

Tropico 5
Tropico 5

Strategiczne 24 lipca 2014

Piąta odsłona popularnej strategii ekonomicznej, przygotowana przez ekipę deweloperską studia Haemimont Games, które odpowiada za markę począwszy od trzeciej części cyklu. Produkcja stawia gracza w roli przywódcy niewielkiej tropikalnej wyspy, którą musi zarządzać od czasów kolonialnych do współczesności, a nawet niedalekiej przyszłości. Do naszych obowiązków należy tradycyjnie rozbudowa miasta i dbanie o jego przemysł oraz ekonomię.

Halo Wars
Halo Wars

Strategiczne 26 lutego 2009

Poboczna odsłona flagowej serii strzelani, przenosząca dobrze znane uniwersum cyklu Halo w realia typowej strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od dotychczasowych pełnoprawnych odsłon serii, spin-off został opracowany przez znaną z kultowego Age of Empires ekipę Ensemble Studios.

Supreme Commander
Supreme Commander

Strategiczne 23 czerwca 2008

Supreme Commander to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, przygotowana przez studio Gas Powered Games. Z punktu widzenia fana gatunku istotniejsza okazuje się jednak informacja, że za produkcją gry stoi Chris Taylor – człowiek, który niegdyś zdobył olbrzymią popularność programem o nazwie Total Annihilation.

Command & Conquer 3: Kane's Wrath
Command & Conquer 3: Kane's Wrath

Strategiczne 23 czerwca 2008

Oficjalny dodatek do gry Command & Conquer 3 wyprodukowanej w 2007 roku przez spadkobierców oryginalnych twórców serii ze studia EA Los Angeles. Fabuła rozszerzenia koncentruje się w całości na poczynaniach Bractwa Nod i jego charyzmatycznego przywódcy Kane’a. Kampania dla jednego gracza podzielona została na 3 niezależne rozdziały, których akcja toczy się na przestrzeni 20 lat.

Tropico 3
Tropico 3

Strategiczne 12 listopada 2009

Trzecia odsłona bestsellerowego cyklu strategii ekonomicznych. Mimo przejęcia serii przez nowego dewelopera, bułgarskie studio Haemimont Games, fundamenty rozgrywki pozostały niezmienione. W grze obejmujemy funkcję przywódcy małego wyspiarskiego państewka, przekształcając je w demokratyczny raj bądź bezwzględną dyktaturę. Do naszych obowiązków należy pozyskiwanie zasobów oraz dbanie o dobro obywateli i kontakty dyplomatyczne naszego państwa.

Tropico 4
Tropico 4

Strategiczne 18 października 2011

Czwarta część zapoczątkowanej w 2001 roku serii humorystycznych strategii ekonomicznych, w których wcielamy się w bezwzględnego dyktatora niewielkiej bananowej republiki. Za jej powstanie odpowiada ponownie ekipa Haemimont Games, która przejęła pieczę nad cyklem wraz z przejęciem dotychczasowego wydawcy przez koncern THQ. Głównym celem rozgrywki jest dbanie o budżet kraju, dzięki wydobyciu surowców i wytwarzaniu rozmaitych dóbr.

Tom Clancy's EndWar
Tom Clancy's EndWar

Strategiczne 4 listopada 2008

Sygnowany nazwiskiem popularnego pisarza Toma Clancy'ego RTS autorstwa zespołu Ubisoft Szanghaj. Fabuła Tom Clancy’s EndWar osadzona została w roku 2020 i opowiada o losach fikcyjnego konfliktu między Stanami Zjednoczonymi, Unią Europejską i Rosją, u którego źródeł legła rywalizacja o surowce oraz dominację w przestrzeni kosmicznej, a także próba zaburzenia równowagi sił pomiędzy Wschodem a Zachodem.

R.U.S.E.
R.U.S.E.

Strategiczne 7 września 2010

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w realiach II Wojny Światowej. Produkt skupia się przede wszystkim na walkach zakrojonych na ogromną skalę i wykorzystaniu różnych podstępnych technik.

Supreme Commander 2
Supreme Commander 2

Strategiczne 16 marca 2010

Supreme Commander 2 to druga odsłona utrzymanej w klimatach science-fiction RTS-owej serii, autorstwa deweloperów ze studia Gas Powered Games. Fabuła gry kontynuuje wątek konfliktu pomiędzy frakcjami United Earth Federation, Cybran i zakonu Illuminati, które po 25 latach pokoju ponownie rozpoczęły wojnę między sobą. Przejmując dowodzenie nad jedną ze stron, gracze tworzą zaplecze surowcowo-produkcyjne i budują armie potężnych maszyn, zdolnych zniszczyć wrogów.

Omerta: Miasto Gangsterów
Omerta: Miasto Gangsterów

Strategiczne 1 lutego 2013

Gra strategiczna z elementami symulacyjnymi i taktycznymi, wyprodukowana przez bułgarskie studio Haemimont Games (Tzar: Ciężar Korony, Celtic Kings: Rage of War, Tropico 4 i inne). Akcja Omerta: City of Gangsters osadzona została w latach 20. XX wieku. Gracz wciela się w rolę młodego imigranta, który przybywa do Atlantic City z zamiarem podporządkowania sobie miasta.

Divinity: Dragon Commander
Divinity: Dragon Commander

Strategiczne prace wstrzymane

Osadzona w realiach fantasy strategia z elementami gry akcji oraz cRPG, stanowiąca spin-offową odsłonę cyklu Divinity. Fabuła Divinity: Dragon Commander przedstawia losy młodego spadkobiercy tronu, który jako smoczy rycerz walczy o przetrwanie królestwa Rivellon po śmierci swego ojca. Zabawa skupia się na trzech elementach: zarządzaniu krajem, wydawaniu rozkazów strategicznych (np. przesuwanie podległych oddziałów na mapie) oraz dowodzeniu w trakcie bitew.

Universe at War: Earth Assault
Universe at War: Earth Assault

Strategiczne 25 marca 2008

Universe at War: Earth Assault to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph, czyli ludzi odpowiedzialnych za powstanie Star Wars: Empire at War.

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim
Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim

Strategiczne prace wstrzymane

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim to długo oczekiwany sequel innowacyjnej gry strategicznej, stworzonej przez grupę Cyberlore Studios w 2000 roku. Tym razem obowiązki deweloperskie wzięło na siebie rosyjskie studio Ino-Co. Cechą wyróżniającą jest brak bezpośredniej kontroli nad bohaterami. Zamiast tego - wyznaczamy jedynie cele i nagrody za ich osiągnięcie.

Battlestations: Pacific
Battlestations: Pacific

Strategiczne 12 maja 2009

Druga odsłona gry strategicznej połączonej z symulatorem, w której przenosimy się do czasów II wojny światowej. W produkcji prowadzimy do boju wojska dwóch stron konfliktu – Stanów Zjednoczonych oraz Japonii. Kampania składa się z 28 zróżnicowanych misji. Twórcy przygotowali ponad dwadzieścia nowych jednostek i sporo innych usprawnień. Tryb multiplayer wzbogacono o pięć map i tryby rozgrywki.

Warhammer: Battle March
Warhammer: Battle March

Strategiczne 2 września 2008

Konsolowa edycja ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego studia Black Hole Games, zawierająca grę podstawową Warhammer: Mark of Chaos wraz z wydanym dwa lata później dodatkiem Battle March. Akcja gry przenosi nas do wykreowanego przez firmę Games Workshop świata Warhammera, gdzie mamy okazję uczestniczyć w epickiej wojnie z siłami Chaosu, stając po stronie jednej z sześciu stron konfliktu: Imperium, Wysokich Elfów, Chaosu, Skavenów, Mrocznych Elfów i Zielonoskórych.

Toy Soldiers
Toy Soldiers

Strategiczne 3 marca 2010

Toy Soldiers jest strategią z rodzaju "tower defense" stworzoną przez zespół deweloperski studia Signal. Akcja gry odnosi się do działań militarnych z okresu I wojny światowej, przy czym jednak gracze sterują poczynaniami plastikowych żołnierzyków toczących zmagania na makietach pól bitewnych. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy zręcznościowe.

Darwinia+
Darwinia+

Strategiczne 10 lutego 2010

Darwnia+, to zestaw zawierający dwie wyśmienite gry brytyjskiej firmy Introversion Software. Pierwszą z nich jest wydana w 2005 roku w wersji na komputery osobiste Darwinia, strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której gracz steruje tytułowymi Darwinianami, broniącymi się przed atakami rozmaitych przeciwników. Drugim tytułem jest wyprodukowana trzy lata później Multiwinia, czyli ulepszona wersja Darwinii, pozwalająca na sieciowe starcia pomiędzy dwoma graczami.

Bladestorm: The Hundred Years' War
Bladestorm: The Hundred Years' War

Strategiczne 2 listopada 2007

Bladestorm: Hundred Years' War jest grą strategiczną, stworzoną przez ojców takich serii jak: Dynasty Warriors, Kessen i Samurai Warriors. Jednakże w odróżnieniu od tych popularnych marek, developerzy umieścili akcję swojego nowego dzieła nie w realiach azjatyckich, lecz w średniowiecznej Europie.

Command & Conquer: Red Alert 3 - Commander's Challenge
Command & Conquer: Red Alert 3 - Commander's Challenge

Strategiczne 16 września 2009

Poboczna odsłona popularnej serii strategicznej C&C: Red Alert przygotowana specjalnie z myślą o graczach konsolowych. Stworzony przez koncern Electronic Arts tytuł stanowi w istocie nieco odchudzoną wersję dodatku Uprising, który kilka miesięcy wcześniej otrzymali gracze pecetowi. W grze zrezygnowano z typowej dla serii kampanii fabularnej, koncentrując się na wprowadzonym przez wspomniany dodatek trybie wyzwań.

Warlords (2012)
Warlords (2012)

Zręcznościowe 14 listopada 2012

Warlords to przygotowany przez studio Griptonite Games remake hitu znanego z konsoli Atari 2600. Rozgrywka łączy elementy klasycznej, arcadowej zręcznościówki i strategii czasu rzeczywistego. Za pomocą wielkiej tarczy gracz stara się osłaniać swój zamek przed ognistymi pociskami wystrzeliwanymi przez wrogą armię i jednocześnie wspierać w walce własnych wojowników.