Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 września 2006, 13:56

autor: Wojciech Gatys

Elveon - przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Zapowiadana premiera gry: jeszcze nie ogłoszona.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

A było to tak... tysiące lat temu, gdy ziemią rządziły elfy, a ja byłem jeszcze bardzo młody, powstała Księga Elfów, czyli tak zwany Elveon, przedstawiający historię, obyczaje i bohaterskie osiągnięcia tej dumnej, smukłej i uszonaciągniętej rasy. Jak każda wielka (i zapewne świetnie sprzedająca się) księga, również Elveon doczekał się nareszcie swojej adaptacji – na razie jeszcze nie filmowej, ale przynajmniej gro-komputerowej. Ta zapowiedź mówi właśnie o niej.

W razie, gdybyście się zmartwili, że o Elveonie (księdze) nic dotąd nie słyszeliście – spieszę z wyjaśnieniem. Księga Elfów powstała w umysłach projektantów z belgijsko-niemiecko-słowackiego (z naciskiem na to ostatnie) studia 10Tacle, specjalnie na potrzeby ich projektu. Zawsze to jakiś pomysł na fabułę, a podeprzeć swoją historię o epickim starciu czterech ras elfickich wyimaginowaną, starożytną księgą – to może pobudzić wyobraźnię odbiorcy i dodać grze aury tajemniczości. No i szczególnie dobrze się sprawdza, jeśli nie daliśmy rady załatwić sobie lukratywnej licencji filmu Jacksona albo przynajmniej trylogii Tolkiena.

A może by się przydało – w końcu opowieści o charyzmatycznych bohaterach, których zadaniem jest wyzwolenie królestwa, moglibyśmy wszyscy cytować nocą i to z zawiązanymi oczami. Tym razem naszym celem będzie miasto Nimanthar, które wedle legendy, wyzwolone zostanie przez najpotężniejszego wojownika krainy Naon. W trakcie rzeczonego wyzwalania będzie on musiał stanąć do boju z siłami, z którymi mogliby sobie nie poradzić nawet elficcy bogowie. W trzech słowach – łatwo nie będzie.

Ta atrakcyjna (a może wręcz przeciwnie) historia opowiadana będzie za pośrednictwem efektownych przerywników, które mają być o tyle ciekawe, że częściowo będzie można wpływać na ich przebieg – albo wcielając się w którąś z postaci, albo wybierając ścieżkę wydarzeń. Producenci zamierzają też zaszyć w filmikach podpowiedzi – jeśli na przykład nasze czujne oko wychwyci w trakcie oglądania cutscenki miejsce ukrycia potężnego miecza, kiedy w końcu dotrzemy w to miejsce, możemy bezproblemowo wzbogacić swój arsenał. Sprytne.

A jak wygląda nowe dzieło twórców Michael Schumacher World Tour Kart (ach, co za złośliwa ze mnie bestia)? Najłatwiej chyba porównać pod tym względem Elveon do Gothika. Trzecioosobowa perspektywa i dosyć atrakcyjne widoki, gwarantowane zresztą przez silnik Unreal 3 oznaczają, że fani gotyckiej serii będą się czuli jak u siebie w domu. Co ważne, 10Tacle Studios nie poszli na łatwiznę i opracowali własny – ponoć bardzo dobry – system walki. Jak to działa? Otóż w momencie spotkania z przeciwnikiem nie będziemy po prostu klikać myszką „kto szybciej” i liczyć na wysokie statystyki swej postaci i wiernego miecza (tudzież czarodziejskiej laski).

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.