Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Desperados 3 - poradnik, solucja

Desperados 3 - poradnik, solucja

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Desperados 3 - Misja 2
Desperados 3 - Misja 2
Miejsce rozpoczęcia misji. Cooper automatycznie wyeliminuje pierwszego przeciwnika. Kolejnego stojącego na zachód od miejsca startu łatwo możesz się po cichu pozbyć.
Grupa bandytów. W bandytę stojącego przy pociągu najlepiej jest rzucić nożem. Jego dwóch kolegów możesz bezproblemowo ominąć.
Cywile pod ostrzałem. Możesz ich uratować poprzez zastrzelenie (lub wyeliminowanie w inny sposób) wrogiego rewolwerowca. Spodziewaj się jednak zaalarmowania jego kolegi, którego też trzeba szybko się pozbyć.
Doc McCoy. Zastrzel (lub pozbądź się w dowolny inny sposób) dwóch rewolwerowców celujących w doktora. McCoy dołączy jako aktywny członek drużyny.
Przeciwnicy obok chatki. Na każdym z nich możesz "przetestować" działanie torby doktorskiej McCoy'a. Nakłoni ona przeciwnika do podejścia do niej i jej otwarcia, dzięki czemu zostanie tymczasowo oślepiony.
Zwiadowca w ponczo. Obserwuje on okolicę i nie można go nakłonić do opuszczenia posterunku. Najlepiej zastrzelić go z dużej odległości z użyciem broni z lunetą Buntline McCoy'a. Alternatywnie zakradnij się do niego unikając jego pola widzenia. Po eliminacji Cooper musi wspiąć się po bluszczu i opuścić drabinę sznurową dla McCoy'a.
Obozowisko z 4 przeciwnikami. Uważaj na patrolującą rewolwerzystkę i pozbądź się pierwszego przeciwnika po tym jak odejdzie w stronę ogniska. Pozostałych wrogów możesz odciągać torbą doktora.
Wejście do kopalni. Przebywa tu 3 przeciwników i najbardziej problematyczny jest bandyta w ponczo, który spogląda na południowy-wschód. Zakradnij się za jego plecy unikając jednocześnie przeciwnika noszącego worki. Wyeliminuj wroga w ponczo, schowaj jego ciało w krzakach i dopiero wtedy rozpraw się z 2 pozostałymi zbirami.
2 przeciwników przy wagonie. Wyeliminuj ich wspólnym atakiem Coopera i McCoy'a zorganizowanym w ramach Showdown Mode.
Zakładnicy. Liczna grupa bandytów przetrzymuje w tym miejscu zakładników. Jeśli nie chcesz ich ratować to wyjdź po drabinie na dach wagonu i wyrusz dalej. Jeśli chcesz uratować cywilów to musisz po kolei pozbywać się bandytów. Zacznij od przeciwnika chodzącego wzdłuż krawędzi klifu. Podczas eliminowania kolejnych wrogów uważaj na bandytę w ponczo. Nie można go nakłonić do podejścia do torby doktora.
Skrzynia z amunicją do Buntline'a McCoy'a. Pojedynczy przeciwnik trzyma tu też 2 zakładników, ale nie śpiesz się z pozbyciem się go, bo drugi bandyta biega pomiędzy tym miejscem i przeciwną stroną torów. Pozbądź się go w pierwszej kolejności lub szybko schowaj w krzakach ciało pierwszego bandyty.
Duży głaz. Możesz wejść po drabinie i zepchąć głaz na dwóch lub trzech bandytów. Powinno to zostać potraktowane jako wypadek.
Przeciwnicy na wzgórzu. Musisz ich umiejętnie eliminować żeby nie zostać wykrytym. Zakradnij się do bandyty stojącego najwyżej i następnie pozbywaj się niżej stojących jego kolegów.
Zwiadowca w ponczo. Obserwuje on obszar na zachód od pociągu. Najlepsza metoda jego eliminacji to użycie pistoletu z lunetą Buntline McCoy'a (jego zwłoki nie zostaną odkryte). Alternatywnie możesz już po dotarciu na wzgórze zajść go od tyłu schodząc po drabinach.
Zakładnicy. Celuje w nich jeden z bandytów, ale zanim się go pozbędziesz wyeliminuj wroga w ponczo z punktu 13 oraz pojedynczego przeciwnika, który powraca co jakiś czas do pociągu.
Skrzynia z amunicją do rewolwerów Coopera. Obok niej jest zawalony tunel i stoi tam 2 przeciwników. Możesz ich już teraz wyeliminować lub zabić ich później rzucając w to miejsce dynamitem.
Rozstaje dróg. W pobliżu na stałe przebywa 4 bandytów i dodatkowo piąty co jakiś pojawia się w tym miejscu. Najlepiej przystępować do działania gdy odchodzi. Możesz też pomóc sobie trybem Showdown Mode do równoczesnego pozbycia się 2 trudniejszych przeciwników.
Obozowisko. Spotkasz tu 2 lub 3 przeciwników i łatwo można się ich pozbyć.
Dynamit i ostatni zakładnik. Big Ann zastrzeli zakładnika jeśli jej dostatecznie szybko nie wyeliminujesz. W miejscu tym znajdziesz też amunicję do rewolwerów Coopera oraz dynamit. Po zabraniu dynamitu wciśnij klawisza przygotowania do rzutu. Rzuć dynamitem w głazy leżące na torach przed pociągiem.
Miejsce zakończenia misji. Przebywa tu 2 lub 3 przeciwników - możesz użyć na nich trybu Showdown Mode, rzucić w nich dynamitem lub odwracać ich uwagę torbą doktora.
Powiększ mapę

Desperados 3: 2 Misja - mapa, odznaki/wyzwania Desperados 3 poradnik, solucja

2 Misja - Running Late on Payday - mapa, odznaki, wyzwania

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2020

Legenda Desperados 3 - Misja 2

Ważne lokacje na mapie

Skrzynki z zapasami

Na tej stronie atlasu świata do gry Desperados 3 znajdziesz szczegółową mapę misji 2 - Running Late on Payday. Na mapie zaznaczyliśmy wszystkie ważne lokacje wokół napadniętego pociągu i każdą z nich dokładnie opisaliśmy. Dodatkowo w naszym poradniku uwzględniliśmy wszystkie wyzwania (odnaki) dla misji 2 i dotyczą one m.in. uratowania wszystkich niewinnych osób czy zabijania bandytów z pomocą dynamitu.

Pełny opis przejścia misji 2 znajduje się na trzech kolejnych stronach tego rozdziału. W naszej solucji znajdują się też odwołania do mapy. Przykładowo oznaczenie (M2,5) informuje, że powinieneś zerknąć na niebieski punkt o numerze 5 na mapie dotyczącej misji 2, a oznaczenie (M2,3) o tym, że powinieneś odszukać zielony punkt o numerze 3 na mapie dotyczącej misji 2.

Oznaczenia na mapie misji 2

  1. Czerwone kropki symbolizują bandytów, którzy napadli na pociąg i są wrogo nastawieni, zaś białe kropki symbolizują konie oraz niewinnych cywilów, którzy podróżowali pociągiem.
  2. Niebieskimi punktami oznaczyliśmy wszystkie ważne lokacje nadające się do odwiedzenia. Opisy tych punktów znajdują się bezpośrednio pod mapą.
  3. Zielonymi punktami oznaczyliśmy miejsca odnajdywania skrzynek z zapasami amunicji do broni używanych przez Coopera i McCoy'a.

Ogólne informacje na temat misji 2

Misja 2 (Running Late on Payday) otwiera pierwszy rozdział kampanii gry zatytułowany The Doctor & The Bride - Desperados 3: 2 Misja - mapa, odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Misja 2 (Running Late on Payday) otwiera pierwszy rozdział kampanii gry zatytułowany The Doctor & The Bride. Nie jest to jeszcze do końca pełnoprawny etap, albowiem w trakcie przechodzenia go będziesz odnajdywał nowe samouczki i stopniowo odblokowywał nowe umiejętności i elementy wyposażenia. Sama misja w swojej początkowej części ma też dość liniowy przebieg i wymusza podążanie ustaloną trasą. Dopiero w drugiej części etapu otworzy się przed tobą trochę więcej możliwości. To etap dotyczący napadu na pociąg. Cooper nie brał w nim udziału, tylko był jednym z pasażerów. Główny bohater musi rozprawić się z bandytami i doprowadzić do wysadzenia z użyciem dynamitu głazów leżących na torach. Istotną informacją na temat tej misji jest to, że w trakcie jej przechodzenia do drużyny dołączy drugi bohater - Doc McCoy. Od tego momentu będziesz mógł jednocześnie sterować dwoma postaciami.

Grywalni bohaterowie:

  1. Cooper - Jest on dostępny przez całą misję, aczkolwiek gra stopniowo odblokowuje jego nowe elementy ekwipunku.
  2. McCoy - Musisz go najpierw uratować w (M2,4). Także i on nie otrzyma od razu wszystkich "gadżetów".

Odznaki / wyzwania w misji 2

W misji 2 do zdobycia jest w sumie 8 odznak (Badges). Wszystkie je opisaliśmy poniżej. Wyzwania są początkowo ukryte, aczkolwiek możesz się mimo wszystko nimi zajmować już podczas przechodzenia misji po raz pierwszy.

Uratuj 5 grup cywilów (Save all groups of civilians 5/5)

Wyzwanie to nie jest bardzo trudne, aczkolwiek można je łatwo zawalić w samej końcówce - Desperados 3: 2 Misja - mapa, odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Wyzwanie to nie jest bardzo trudne, aczkolwiek można je łatwo zawalić w samej końcówce.

Na pierwsze cztery grupy cywilów natrafisz w lokacjach (M2,3), (M2,10), (M2,14) oraz (M2,1). Za każdym razem musisz pozbyć się wszystkich okolicznych bandytów. Nie musisz się przy tym śpieszyć, nawet jeśli bandyci strzelają do ukrywających się cywilów czy mierzą do nich z broni. Uratowani cywile zawsze podziękują za pomoc i uciekną.

Najbardziej problematyczny jest ostatni cywil z piątej lokacji, którego przesłuchuje Big Ann w (M2,17) - Desperados 3: 2 Misja - mapa, odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Najbardziej problematyczny jest ostatni cywil z piątej lokacji, którego przesłuchuje Big Ann w (M2,17). Utrudnienie polega na tym, że Big Ann może zastrzelić tego cywila niedługo po tym jak się do nich zbliżysz. Nie jest to wynikiem wykrycia drużyny, po prostu załączy się stosowne wydarzenie fabularne. Musisz w rezultacie jako pierwszy wyeliminować Big Ann zanim użyje broni. Polecamy skorzystać z trybu Showdown Mode żeby jednocześnie pozbyć się Big Ann oraz rozstawionego na lewo od niej bandyty - pokazuje to dołączony obrazek.

Warto zaznaczyć, że możesz ułatwić sobie sprawę i najpierw pozbyć się wszystkich "podrzędnych" bandytów z okolicy. Pilnuj się tylko żeby nie zbliżyć się zbyt wcześnie do Big Ann żeby nie załączyła się scena przesłuchania i zastrzelenia ostatniego cywila.

Zabij jednocześnie 3 bandytów (Kill 3 bandits at the same time)

To bardzo łatwe wyzwanie, które najlepiej zdobyć pod sam koniec misji - Desperados 3: 2 Misja - mapa, odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

To bardzo łatwe wyzwanie, które najlepiej zdobyć pod sam koniec misji. Jednym z głównych zadań bohaterów jest zdobycie dynamitu w (M2,17) i rzucenie zapaloną laską w głazy blokujące tory kolejowe.

Tuż po tym jak dojdzie do eksplozji w okolicy wszczęty zostanie alarm i pojawi się trzyosobowy patrol. Ukryj się początkowo i zaczekaj aż bandyci po zakończeniu alarmu zaczną patrolować okolice lokomotywy. Wystarczyć rzucić w nich nową laską dynamitu. Eksplozja bez większych problemów powinna zabić wszystkich wrogów, także podczas gry na wysokim poziomie trudności.

Zabij 10 bandytów z użyciem dynamitu (Kill 10 bandits using dynamite)

To bardzo zbliżone wyzwanie do opisanego powyżej - Desperados 3: 2 Misja - mapa, odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

To bardzo zbliżone wyzwanie do opisanego powyżej. Dla przypomnienia dynamit znajduje się na wzgórzu nad torami w lokacji (M2,17) i żeby do niego dotrzeć musisz rozprawić się z Big Ann i co najmniej 1-2 innymi okolicznymi przeciwnikami.

Na potrzeby zdobycia odznaki nie eliminuj od razu wszystkich napotykanych wrogów. Staraj się w miarę możliwości ich omijać po to żeby po uzyskaniu dostępu do dynamitu móc się do nich wrócić. Ułatwieniem może też być to, że po wszczęciu alarmu na mapie mogą pojawić się posiłki. Możesz w rezultacie celowo dać się zauważyć (najlepiej oddalonym) wrogom i następnie schować w oczekiwaniu na dotarcie posiłków.

Odwróć uwagę jednocześnie 3 bandytów z użyciem monety Coopera (Distract 3 bandits at the same time using Cooper's coin)

Możesz szukać okazji do zaliczenia tego wyzwania w różnych momentach misji. Przykładowe dobre miejsce pokazuje powyższy obrazek - jest to lokacja, w której przetrzymywani są zakładnicy (M2,10). Spotkasz tu dużą grupę przeciwników nawet podczas grania na niskim poziomie trudności.

Inna bardzo dobra okazja do zdobycia wyzwania pojawia się po zniszczeniu głazów w (M2,17) na torach zaczekać na pojawienie się trzyosobowego patrolu. Zamiast dynamitem rzuć wtedy monetą i zadbaj żeby wylądowała przed przeciwnikami.

Nie zapisuj gry podczas misji (Don't save during the mission)

Wyzwanie to najlepiej oddzielnie zaliczać grając na niskim poziomie trudności. Zmniejszy się wtedy czujność wrogów i nawet jeśli popełnisz jakiś błąd będziesz miał większe szanse uciec przeciwnikom i w razie potrzeby wyleczyć bohatera.

Nie używaj broni palnej (Don't use firearms)

Możesz zdobyć to wyzwanie nawet jeśli przechodzisz misję po raz pierwszy - Desperados 3: 2 Misja - mapa, odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Możesz zdobyć to wyzwanie nawet jeśli przechodzisz misję po raz pierwszy. Oto kilka ogólnych podpowiedzi:

  1. Staraj się w zastępstwie dla rewolwerów Coopera używać noża do rzucania, przy czym nie zapomnij o tym, że nie możesz wykonać ponownego rzutu dopóki nie wyjmiesz noża z ciała zamordowanej osoby.
  2. Najbardziej problematyczne wydają się lokacje (M2,3) oraz (M2,4) kiedy to trzeba jeszcze działać w pojedynkę i nie można polegać na akcjach zespołowych w trybie Showdown Mode. W obu przypadkach najlepiej rzucić nożem w pierwszego przeciwnika i zaatakować drugiego w walce wręcz. Możesz też poeksperymentować z rzucaniem monetą do chwilowego odciągnięcia od siebie wrogów.
  3. W przypadku McCoy'a najbardziej kłopotliwe są lokacje (M2,6) oraz (M2,13), w których przebywają zwiadowcy w ponczo (nie ruszają się z posterunków). W lokacji z punktu 6 zaczekaj na dobry moment i przebiegnij Cooperem do bluszczu (pokazuje to powyższy obrazek). W przypadku lokacji z punktu 13 zostaw sobie na później postacie z obszaru na zachód od pociągu i zajdź przeciwnika w ponczo od strony wzgórza (schodząc po drabinach).

Speedrun: Ukończ misję w czasie krótszym niż 5 minut i 30 sekund (Speedrun: Complete the mission in under 05:30 minutes)

Koniecznie graj na niskim poziomie trudności żeby móc szybciej omijać wrogów czy po prostu łatwiej uciekać nawet jeśli zostanie wszczęty alarm. Nie trać czasu na zajmowanie się ratowaniem cywili. W końcówce etapu rozważ wsparcie się dynamitem do oczyszczenia trasy podróży do punktu zakończenia misji. Radzimy też często sejwować i wczytać poprzedni stan jeśli w jakiejś lokacji zmarnujesz zbyt dużo czasu.

Ukończ misję na wysokim poziomie trudności (Complete the mission on Hard difficulty)

To najlepszy wybór do ukończenia misji po raz pierwszy. Nie jest to bardzo trudny poziom i nawet grając na wysokim poziomie trudności będziesz mógł go bezproblemowo zaliczyć i dodatkowo uratować wszystkich cywili.