169. Gry Akcji PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 169. Najpopularniejsze gry z gatunku akcji na platformę PC.
Gry Akcji. Szeroko rozumiany gatunek gier wymagających refleksu, celności oraz zręczności, w skład którego wchodzą m.in. strzelaniny (np. seria Call of Duty czy Battlefield) oraz przygodowe gry akcji (Tomb Raider), a wydarzenia obserwujemy zarówno z perspektywy pierwszej (FPP), jak i trzeciej osoby (TPP). Najczęściej w produkcjach tego typu gracz kontroluje bohatera, którego zadaniem jest pokonanie wrogów i dotarcie do z góry określonego celu. Grający dysponuje bogatym arsenałem broni, w tym pistoletów, wyrzutni rakiet, mieczy, noży itp. Szczególnym przypadkiem w tej kategorii gier są przygodowe gry akcji. Cechują się one mniejszym naciskiem położonym na akcję i walkę, a za to większym znaczeniem fabuły, eksploracji otoczenia i rozwiązywania zagadek logicznych.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Mythic Blades
Akcji 1 maja 2005
Przedstawiciel bijatyk. W grze przeciwko sobie stają mityczni bogowie, bohaterowie i potwory. W bestiariuszu znalazły się takie istoty, jak Meduza, cyklop Polifem czy Atalanta.
Speedball Arena
Akcji prace wstrzymane
Speedball Arena to futurystyczna gra sportowa, będąca remakiem tytułu cieszącego się sporą popularnością na komputerach 8-bitowych. Deweloperzy ze studia Bitmap Brothers postanowili zachować klimat oryginału, jednocześnie wzbogacając rozgrywkę o szereg nowych opcji związanych z treningiem drużyn i trybem multiplayer. Prace nad grą zostały wstrzymane.
Heavy Duty
Akcji prace wstrzymane
Heavy Duty to dynamiczna gra akcji ukazana z perspektywy trzeciej osoby. Za jej stworzenie odpowiada zespół developerski Primal Software, który ma już na swoim koncie produkcję innych tytułów, takich jak: Besieger oraz The I of the Dragon.
Timothy and Titus: Saints, Martyrs, Heroes
Akcji 20 listopada 2007
Timothy and Titus: Saints, Martyrs, Heroes jest pierwszą częścią serii gier, stworzonych przez studio developerskie White Knight Games i przeznaczonych dla dzieci (i młodzieży) w wieku 8-15 lat. Jest to również jedna z pierwszych produkcji promujących chrześcijański styl życia i wychowanie w tym duchu.
The Train: Escape to Normandy
Akcji 20 września 1988
W The Train: Escape to Normandy, gracz wcieli się w jednego z członków ruchu francuskiego oporu i spróbuje poprawdzić pociąg, mający na pokładzie najcenniejsze dzieła sztuki, skradzione przez hitlerowców podczas II Wojny Światowej.
Nirvana
Akcji prace wstrzymane
Nirvana to nietypowa hybryda gry FPS z elementami RPG, będąca zarazem debiutanckim programem grupy niemieckich programistów tworzonej przez czterech zagorzałych pasjonatów, skupionych pod banderą Nirvana-Team.
Wild Metal Country
Akcji 4 października 1999
Wild Metal Country to trójwymiarowa gra akcji, w której naszym zadaniem będzie pokonanie zbuntowanych maszyn, kontrolujących trzy różne planety systemu Tehric, za pomocą małego, aczkolwiek niezwykle skomplikowanego w obsłudze czołgu.
International Karate
Akcji 30 marca 1989
International Karate to słynne mordobicie firmy System 3, w którym gracz wcieli się w rolę wojownika, uprawiającego jedną z najbardziej popularnych sztuk walki. Jego zadaniem jest pokonać ośmiu pretendentów do tytułu i zdobyć czarny pas.
One Must Fall
Akcji 12 maja 1992
One Must Fall to klasyczne, dwuwymiarowe mordobicie, stworzone przez Roba Elama i jego studio Diversion Entertainment. Nie jest to oficjalna gra, ale wczesna wersja produktu One Must Fall 2097, który trafił do powszechnej sprzedaży w 1994 roku.
Hybrid (2003)
Akcji prace wstrzymane
Futurystyczna gra akcji, utrzymana w konwencji FPS i inspirowana m.in. filmami z serii Alien (Obcy). Wcielamy się w członka załogi statku komicznego, który musi stoczyć walkę z hordami krwiożerczych kosmitów. Autorzy przygotowali zarówno kampanię solo, jak i tryb wieloosobowy.
Przeklęta Ziemia
Akcji 15 czerwca 1998
Gra akcji wykonana w rzucie izometrycznym, w której gracz kieruje poczynaniami drużyny trzech najemników wykonujących niebezpieczne misje na Przeklętej Ziemi.
Riddle's War
Akcji prace wstrzymane
Riddle's War to taktyczna gra akcji, której koncepcja, fabuła oraz atmosfera zostały oparte o słynną powieść science fiction z 1898 roku pt. The War of the Worlds (Wojna Światów), autorstwa angielskiego pisarza Herberta George’a Wellsa.
Joint Operations: Escalation
Akcji 16 listopada 2004
Joint Operations: Escalation to pierwszy oficjalny dodatek do jednej z najbardziej popularnych gier akcji 2004 roku. Mamy tu do czynienia z produktem, w którym silny nacisk nałożony został na taktyczny aspekt zabawy, a całość powstała w głównej mierze z myślą o rozgrywkach sieciowych.
Universal Combat: Hostile Intent
Akcji prace wstrzymane
Universal Combat: Hostile Intent to osadzona w klimatach science-fiction gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Za produkcję tytułu, bazującego na silniku Universal Combat, odpowiada studio BC3000AD. Gracze mają okazję wziąć udział w konflikcie pomiędzy rywalizującymi o dominację w kosmosie frakcjami - Military oraz Insurgent. Tryb rozgrywki wieloosobowej pozwala na wspólną zabawę nawet 128 uczestnikom. Prace nad grą zostały wstrzymane.
Negative Space
Akcji prace wstrzymane
Izometryczny shooter z pokaźną dawką elementów taktycznych, utrzymany w konwencji S-F, działający na bardzo zmodyfikowanej i ulepszonej wersji silnika Serious Sama.
Reprisal
Akcji prace wstrzymane
Gra łącząca w sobie elementy z gatunku FPS oraz RPG. Jak określają ją sami twórcy, stanowi ona hybrydę szybkiej akcji rodem z Quake, skradania a'la Thief oraz rozwoju postaci znanego z Deus Ex.
Country Justice: Revenge of the Rednecks
Akcji 1 marca 2005
Country Justice: Revenge of the Rednecks to wyjątkowo zwariowana gra akcji, w której poczynania głównego bohatera obserwowane są z perspektywy pierwszej osoby (FPP).
Refuse. Home, Sweep Home!
Akcji 20 marca 2006
Refuse. Home, Sweep Home! to taktyczna gra akcji, ukazana z perspektywy trzeciej osoby. Historia w niej przedstawiona opowiada o konfrontacji między dwiema grupami żołnierzy – zabawek.
Extreme Assault
Akcji 15 września 1997
Obroń Ziemię przed inwazją Obcych dysponując prototypowym śmigłowcem Sioux AH-23 oraz ciężkim czołgiem nowej generacji T1, którymi walczysz w olbrzymich strefach operacyjnych.
La Femme Nikita
Akcji prace wstrzymane
Przygodowa gra akcji w której wcielamy się w najniebezpieczniejszą super tajną agentkę świata - Nikitę, która kierując oddziałem podobnych sobie zabijaków musi wytropić i zabić zagrażającą światowemu bezpieczeństwu grupę terrorystyczną.
Private Wars
Akcji prace wstrzymane
Kolejny przedstawiciel gatunku taktycznych gier FPP. Łączy on w sobie elementy tradycyjnych shooterów z koniecznością działania w ukryciu i współpracą z podległymi żołnierzami.
They Came From Hollywood
Akcji prace wstrzymane
Po części gra akcji, a po części strategia czasu rzeczywistego, w której gracz wciela się w rolę jednego z dziesięciu potworów znanych z filmów klasy B, a jego zadaniem jest niszczenie miast i walka z broniącymi ich oddziałami wojska.
M.O.S.
Akcji 2 października 2005
M.O.S. to futyrystyczna sieciowa gra akcji określana przez autorów mianem Massive Multiplayer Tactical Role Playing Shooter (M.M.T.R.P.S.). Wcielamy się w najemnika, który zostaje wysłany zostaje na odległą planetę o nazwie Balii, aby tam służyć po stronie jednej z dostępnych frakcji: The Dominion, The Divine Separation oraz The Sovereignty.
Colonies
Akcji prace wstrzymane
Futurystyczna taktyczna gra akcji z elementami cRPG i strategii, dedykowana rozgrywce wieloosobowej zrealizowana przy użyciu silnika Torque, znanego z gry Tribes 2.