Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

15. Gry PlayStation 1

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 15. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.

PS1

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Tobal 2
Tobal 2

Bijatyki 25 kwietnia 1997

Druga odsłona cyklu bijatyk od studia DreamFactory, która w przeciwieństwie do pierwowzoru nigdy nie opuściła granic Japonii. Tobal 2 nie tylko wprowadza zmiany w systemie walki, lecz także znacznie rozbudowuje tryb Quest Mode.

Toy Story Racer
Toy Story Racer

Wyścigi 5 marca 2001

Gra wyścigowa, oparta na licencji filmu animowanego pod tytułem Toy Story. W Toy Story Racer gracze wcielają się w bohaterów znanych z kreskówkowego oryginału i walczą o zwycięstwo na kilkunastu torach. Zabawę urozmaicają nie tylko zróżnicowane zasady, jakimi rządzą się poszczególne zawody, lecz także obecność rozmaitych power-upów rozrzuconych po trasach.

Wild Arms 2
Wild Arms 2

RPG 2 września 1999

Druga odsłona wyróżniającego się specyficzną stylistyką, miksującą elementy Dzikiego Zachodu i steampunku, japońskiego RPG-a. Produkcja nie kontynuuje wątków z poprzedniczki i przedstawia zupełnie innych bohaterów oraz wydarzenia.

Rapid Racer
Rapid Racer

Wyścigi 14 listopada 1997

Gra wyścigowa, w której zasiadamy za sterami łodzi motorowych i walczymy o zwycięstwo na sześciu zróżnicowanych trasach. Rapid Racer to jeden z pierwszych tytułów wydanych na konsolę PlayStation 1, które wykorzystują możliwości pada DualShock. Tytuł działa w sześćdziesięciu klatkach na sekundę, co jednak pociągnęło za sobą obniżenie jakości oprawy wizualnej.

Swing
Swing

Logiczne 1 stycznia 1998

Gra logiczna inspirowana kultowym Tetrisem. W trakcie rozgrywki w Swing kontrolujemy specjalny podajnik, przy pomocy którego dobieramy kolorowe kule i zrzucamy je w dół, a naszym celem jest tworzenie rzędów składających się z co najmniej trzech piłek tej samej barwy. Deweloperzy ze studia Software 2000 pozwalają nam na zabawę tak w pojedynkę, jak i w towarzystwie drugiego gracza.

Magic: The Gathering - Battlemage
Magic: The Gathering - Battlemage

Strategiczne 1 listopada 1996

Hybryda strategii turowej i RTS-a, oparta na licencji gry karcianej Magic: The Gathering. Gracz wciela się w jednego z potężnych magów i trafia na kontynent Corondor, gdzie bierze udział w wojnie o wpływy z innymi czarodziejami. Tytuł posiada zarówno multiplayerowy tryb Duel, jak i kampanię fabularną, w której staramy się zdobyć kontrolę nad całą krainą.

Kurushi
Kurushi

Logiczne 30 września 1997

Kurushi (znane też jako Intelligent Qube) to trójwymiarowa gra logiczna, w której zadaniem gracza jest niszczenie kamiennych bloków o konkretnych kolorach w wyznaczonym czasie. Grę stworzyło studio epics Inc.

Return Fire
Return Fire

Akcji 12 kwietnia 1996

Zręcznościowa strzelanina wojenna, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad pojazdami, walcząc na kolejnych mapach o przejęcie flagi wroga.

Monkey Hero
Monkey Hero

RPG 28 lutego 1999

Japoński action RPG z typowym dla gatunku rzutem izometrycznym. Bohaterem gry Monkey Hero jest mający ludzkie cechy małpi wojownik, który podejmuje się misji uratowania świata.

Hoshigami: Ruining Blue Earth
Hoshigami: Ruining Blue Earth

RPG 7 lutego 2002

Taktyczny japoński RPG, w którym gracze prowadzą posiadaną drużynę do kolejnych zwycięstw w rozgrywanych w turach potyczkach. Pomiędzy bitwami rozwijają dostępnych herosów i poznają kolejne fragmenty historii.

Rage Racer
Rage Racer

Wyścigi 3 kwietnia 1996

Trzecia odsłona popularnej serii wyścigowej zapoczątkowanej w 1995 roku. Autorzy Rage Racer rozbudowali nieco założenia gry, umożliwiając m.in. zbieranie środków i kupowanie za nie ulepszeń oraz nowych maszyn. Jednocześnie tytuł zachował swój zręcznościowy charakter.

OverBlood 2
OverBlood 2

Przygodowe 23 lipca 1998

Druga część serii stworzonej przez studio Riverhillsoft – w przeciwieństwie do pierwszej odsłony cyklu, nie mamy do czynienia z survival horrorem, a z grą przygodową kładącą nacisk na eksplorację futurystycznych lokacji i rozwiązywanie zagadek.

No One Can Stop Mr. Domino!
No One Can Stop Mr. Domino!

Logiczne 8 stycznia 1998

Hybryda zręcznościówki i gry logicznej, w której kontrolujemy antropomorficzne kostki domina. Nasze zadanie polega na tworzeniu reakcji łańcuchowych uruchamiających kolejne sztuczki; nim jednak tego dokonamy, musimy dokładnie poznać poszczególne plansze, uważając przy tym na niezliczone pułapki czyhające na naszych podopiecznych.

Monster Rancher 2
Monster Rancher 2

Strategiczne 25 lutego 1999

Druga część serii gier strategicznych z elementami RPG i symulacji życia, w której wcielamy się w początkującego trenera tytułowych potworów. Naszym zadaniem jest zdobywanie nowych okazów i stopniowe zwiększanie ich potencjału bojowego, by mogły odnosić kolejne zwycięstwa w trakcie turowych potyczek na arenie.

Threads of Fate
Threads of Fate

RPG 14 października 1999

Zręcznościowy japoński action RPG, którego unikalnym elementem jest dwoje różniących się charakterem, celem i stylem walki bohaterów. Dla każdego z nich twórcy przygotowali odrębną historię.

Ogre Battle: The March of the Black Queen
Ogre Battle: The March of the Black Queen

Strategiczne 27 września 1996

Hybryda jRPG-a i gry strategicznej, w której przemierzamy kontynent Zetegenia, by obalić krwawe rządy imperatorki. Podczas gdy po mapie taktycznej poruszamy się w czasie rzeczywistym, starcia, w których biorą udział rozmaite jednostki (od ludzi, aż po mityczne istoty pokroju gryfów czy wampirów), toczą się w trybie turowym. W zależności od naszych poczynań historia może się zakończyć na jeden z trzynastu sposobów.

RayStorm
RayStorm

Akcji 10 stycznia 1997

Futurystyczna strzelanka 3D z widokiem izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad lecącym ku górnej krawędzi ekranu statkiem, a ich celem jest wyeliminowanie pojawiających się oponentów i przetrwanie ich ataków.

Omega Boost
Omega Boost

Zręcznościowe 31 sierpnia 1999

Stworzona przez autorów serii Gran Turismo gra akcji typu shoot'em up, w której gracze sterują potężnym robotem i walczą z falami wrogów. Produkcja cechuje się wysokim poziomem oprawy wizualnej. Ukazane w grze mechy zostały zaprojektowane przez twórcę marki Macross.

Pocket Fighter
Pocket Fighter

Bijatyki 1 lipca 1998

Zręcznościowa bijatyka o prostym systemie walki, w której występują postacie znane z innych gier walki stworzonych przez Capcom. Wszyscy wojownicy zostali przygotowani w stylu super-deformed, a więc mają niewielkie ciała i nieproporcjonalnie duże głowy.

Project Overkill
Project Overkill

Akcji 12 września 1996

Utrzymany w mrocznej stylistyce shoot‘em up, w którym akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Produkcja oddaje w ręce gracza czwórkę różniących się umiejętnościami najemników.

Psybadek
Psybadek

Sportowe 17 listopada 1998

Stworzona przez studio Psygnosis gra sportowa poświęcona ekstremalnej jeździe na desce. Tytuł stawia na zręcznościowy charakter zabawy i nie stara się w realny sposób symulować dyscypliny. Specyficznego klimatu nadaje mu stylistyka rodem z animacji dla dzieci.

Midnight Run
Midnight Run

Wyścigi 30 stycznia 1998

Skonwertowana z automatów zręcznościowa gra wyścigowa, która pozwala sprawdzić swoje umiejętności podczas nocnych przejazdów po mieście za kierownicą sportowych samochodów.

Mille Miglia
Mille Miglia

Wyścigi 30 listopada 2000

Nawiązująca do historycznego wyścigu organizowanego w północnych Włoszech produkcja, w której posiadacze konsoli mogą wziąć udział w zmaganiach za kierownicami sportowych maszyn z pierwszej połowy XX wieku.

Guilty Gear
Guilty Gear

Bijatyki 14 maja 1998

Dwuwymiarowa bijatyka, która oryginalnie wyszła na konsoli PlayStation 1, a po latach trafiła również na inne platformy. Guilty Gear zabiera nas w przyszłość, kiedy to opracowane przez ludzi ożywione bronie zwróciły się przeciwko swoim stwórcom; w trakcie zmagań bierzemy udział w turnieju, którego zwycięzca będzie musiał stawić czoła ich liderowi – Testamentowi.