Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

6. Gry PlayStation 1

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 6. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.

PS1

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Tenchu 2: Birth of the Stealth Assassins
Tenchu 2: Birth of the Stealth Assassins

Akcji 7 sierpnia 2000

Kontynuacja opowiadającej o wojownikach ninja skradanki z 1998 roku. Akcja Tenchu 2: Birth of the Stealth Assassins toczy się przed wydarzeniami przedstawionymi w pierwszej odsłonie cyklu i skupia na losach trzech młodych adeptów sztuki ninjutsu, którzy w trakcie pustoszącej kraj wojny domowej stają po przeciwnych stronach barykady. Oprócz rozbudowanej kampanii fabularnej, produkcja oferuje także edytor misji.

Rayman Rush
Rayman Rush

Zręcznościowe 8 lipca 2002

Poboczna odsłona popularnego cyklu gier platformowych, w której gracz ściga się z innym graczem bądź ze sztuczną inteligencją na trasach inspirowanych lokacjami znanymi z poprzednich części cyklu. Tytuł oferuje siedem grywalnych postaci, pięć trybów rozgrywki oraz jedenaście tras. Jest to uproszczona wersja wydanej na inne platformy sprzętowe gry Rayman M.

Ghost in the Shell
Ghost in the Shell

Akcji 17 lipca 1997

Bazująca na popularnej mandze i anime Ghost in the Shell strzelanina TPP, w której gracze sterują pająkopodobnym pojazdem bojowym i podejmują się szeregu misji. Produkcja stawia na zręcznościowe, efektowne pojedynki z wrogami.

Street Fighter Alpha
Street Fighter Alpha

Bijatyki 7 lutego 1996

Pierwsza od czasu Street Fightera II zupełnie nowa odsłona popularnego cyklu bijatyk firmy Capcom. Produkcja rozwija formułę poprzedniczki, wprowadzając szereg zmian do pojedynków jeden na jeden między mistrzami sztuk walki. Najistotniejszą jest dodanie możliwości blokowania ataków w powietrzu oraz trójstopniowego, specjalnego paska, który umożliwia wykonywanie najpotężniejszych ataków i unikalnych kontr.

Spyro 2: Ripto's Rage!
Spyro 2: Ripto's Rage!

Zręcznościowe 2 listopada 1999

Kontynuacja hitu studia Insomniac Games. Produkcja przedstawia kolejną przygodę fioletowego smoka Spyro i jest typową platformówką 3D, w której na graczy czekają wyzwania zręcznościowe i logiczne.

Clock Tower II: The Struggle Within
Clock Tower II: The Struggle Within

Przygodowe 12 marca 1998

Trzecia odsłona cyklu przygodowych horrorów wykorzystujących mechanikę point & click. Produkcja nie nawiązuje fabularnie do poprzednich części i wprowadza kilka nowości, jak opcja przełączania się pomiędzy dwiema osobowościami głównej bohaterki.

Amerzone: The Explorer's Legacy (1999)
Amerzone: The Explorer's Legacy (1999)

Przygodowe 13 grudnia 1999

Przygodówka, w której przenosimy się do tytułowej krainy Amerzone. Produkcja przypomina klasycznego Mysta – przemierzamy w niej kolejne statyczne lokacje, szukamy przedmiotów i rozwiązujemy zagadki. W ten sposób ratujemy mistyczny świat od zagłady. Na uwagę zasługują ciekawe projekty fantastycznych lokacji.

Suikoden
Suikoden

RPG 15 grudnia 1995

Japoński RPG stworzony przez Konami, w którym charakterystyczne mechaniki gatunku zostały wymieszane z nowatorskimi elementami. Produkcja opowiada o losach młodego chłopaka, który na skutek zbiegu okoliczności dołącza do rebeliantów i wkrótce staje na czele sił mogących oswobodzić imperium z rąk tyranów.

Final Fantasy VII
Final Fantasy VII

RPG 31 stycznia 1997

Siódma odsłona niezwykle popularnej serii japońskich gier RPG tworzonych przez firmę Square Enix. Produkcja zasłynęła jako jedna z najbardziej kultowych części cyklu, oferując chwytającą za serce fabułę i wiele rozwiązań przyjętych później na stałe do gatunku. Tytuł opowiada o losach Clouda Strife’a i grupy jego przyjaciół walczących z potężną korporacją Shinra.

Mortal Kombat Trilogy
Mortal Kombat Trilogy

Bijatyki 10 października 1996

Kolejna odsłona brutalnej serii dwuwymiarowych bijatyk, w których starcia na śmierć i życie toczą digitalizowane modele aktorów.

Wing Commander IV: The Price of Freedom
Wing Commander IV: The Price of Freedom

Symulacje 14 maja 1997

Czwarta odsłona słynnej kosmicznej sagi, która łączy elementy typowe dla strzelanin FPP i przygodówek. Tytuł ponownie wyróżniają efektownie zrealizowane scenki przerywnikowe z udziałem prawdziwych aktorów.

FIFA 2001
FIFA 2001

Sportowe 1 listopada 2000

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier piłkarskich. Gracze mogą pokierować setkami drużyn w jednym z kilkunastu przygotowanych trybów. Produkcja przynosi szereg udoskonaleń w mechanice i oprawie wizualnej.

Darkstone: Pod rządami Demona
Darkstone: Pod rządami Demona

RPG 28 stycznia 2001

Przygotowany przez studio Delphine Software RPG akcji w realiach fantasy, w którym gracze przemierzają świat, eliminując po drodze hordy wrogów i rozwijając swoją postać. Ostatecznym celem jest pokonanie demona, który chce przejąć władzę nad całą krainą.

Heart of Darkness
Heart of Darkness

Akcji 4 lipca 1998

Wyróżniająca się oprawą audiowizualną i specyficznym, nieco mrocznym klimatem gra platformowa z elementami logicznymi. Za projekt odpowiada francuskie Amazing Studio pod wodzą Erica Chahiego, autora kultowego Another World.

Forsaken
Forsaken

Akcji 30 kwietnia 1998

Trójwymiarowa strzelanina z widokiem z pierwszej osoby w postapokaliptyczej stylistyce. Gracze wcielają się w gotowego na wszystko łowcę, którzy przemierza zniszczoną Ziemię w poszukiwaniu cennych przedmiotów. Produkcja oferuje, obok trybu dla pojedynczego gracza, też liczne opcje zabawy wieloosobowej.

Sid Meier's Civilization II
Sid Meier's Civilization II

Strategiczne 30 stycznia 1999

Kontynuacja niezwykle udanej strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization, którą wielu uznaje za początek współcześnie rozumianego gatunku 4X. Gracz ponownie ma za zadanie stworzyć światowe imperium, rozwijając gospodarkę i armię oraz prowadząc zręczne działania polityczne na przełomie kolejnych wieków.

X-COM: Terror from the Deep
X-COM: Terror from the Deep

Strategiczne 1 grudnia 1996

Druga odsłona serii turowych gier strategicznych, w których bronimy Ziemi przed atakiem obcej cywilizacji. Tytuł rozbudowuje i ulepsza wiele rozwiązań z oryginału - UFO: Enemy Unknown.

Oddworld: Abe's Oddysee
Oddworld: Abe's Oddysee

Zręcznościowe 18 września 1997

Dwuwymiarowa platformówka wzbogacona o elementy gry logicznej i skradanki. Dzieło studia Oddworld Inhabitants przenosi gracza na nieznaną planetę zamieszkaną przez rasę Mudokonów, reprezentowaną przez tytułowego bohatera, Abe'a.

Railroad Tycoon II
Railroad Tycoon II

Strategiczne 31 stycznia 2000

Railroad Tycon II jest kontynuacją znakomitej strategii ekonomicznej z 1991 roku. Gracz wciela się w przedsiębiorcę, który pragnie zbudować kolejowe imperium. Do jego podstawowych zadań należy m.in. wytyczanie szlaków kolejowych, pozyskiwanie środków na inwestycje i walka z konkurencją. Deweloperzy ze studia PopTop Software zadbali o odpowiednio dużą liczbę scenariuszy do rozgrywki solowej oraz w pełni funkcjonalny tryb zabawy multiplayer.

Ridge Racer Type 4
Ridge Racer Type 4

Wyścigi 8 marca 2011

Cyfrowa reedycja przebojowej gry wyścigowej z konsoli PlayStation. Czwarta odsłona zręcznościowej serii Ridge Racer oferuje typowy dla cyklu, arcade'owy model jazdy z naciskiem na efektowne pokonywanie zakrętów. Gra zawiera aż 320 fikcyjnych pojazdów, podzielonych na 4 producentów oraz 2 klasy, o nieco innym sposobie prowadzenia. Oprócz trybów Grand Prix i Time Trial, po raz pierwszy udostępniono także możliwość rywalizacji dwóch graczy na podzielonym ekranie.

Resident Evil: Director's Cut
Resident Evil: Director's Cut

Przygodowe 22 września 1997

Reedycja gry Resident Evil - rozszerzona i nieocenzurowana wersja przebojowego tytułu, który zadebiutował w 1996 roku na konsoli PlayStation. W porównaniu z pierwowzorem Resident Evil: Director's Cut może się pochwalić przede wszystkim obecnością trzech wariantów rozgrywki. Tryb Original to wierna kopia oryginału, niepoddana żadnym zmianom ani usprawnieniom. W Arrange Mode z kolei wprowadzono drobne modyfikacje w mechanice rozgrywki, a także zmieniono stroje bohaterów.

Dead or Alive
Dead or Alive

Bijatyki 31 marca 1998

Pierwsza odsłona popularnej serii trójwymiarowych bijatyk tworzonych przez studio Team Ninja. Cechą szczególną tytułu jest uproszczone w stosunku do innych przedstawicieli gatunku sterowanie, stawiające przede wszystkim na szybkość i stosowanie kontrataków. Gra wsławiła się także nietypową możliwością włączenia trybu, w którym biusty grywalnych wojowniczek nienaturalnie podskakują w trakcie walki.

Soul Blade
Soul Blade

Bijatyki 1 stycznia 1997

Trójwymiarowa bijatyka wydana przez producenta serii Tekken, Namco. Soul Blade koncentruje się na widowiskowych walkach na miecze oraz inną broń białą. Fabuła produkcji opowiada o dzielnych wojownikach, którzy przemierzają świat w poszukiwaniu legendarnego miecza, dającego dzierżącej go osobie wielką siłę.

Final Fantasy Chronicles
Final Fantasy Chronicles

RPG 29 czerwca 2001

Kompilacja dwóch japońskich RPG-ów wydanych w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku na Super Nintendo. Umieszczone w Chronicles wersje Final Fantasy IV i Chrono Trigger zostały uzupełnione o kilka dodatków.