73. science fiction
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 73. Najpopularniejsze gry o tematyce science fiction.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Powerdrome
Wyścigi 16 czerwca 2004
Powerdrome to wyjątkowo dynamiczne wyścigi futurystycznych pojazdów, za produkcję których odpowiada studio Argonaut Games. Co ciekawe, dla producenta opisywanej „ścigałki” jest to swego rodzaju debiut na rynku poważniejszych tytułów.
Star Wars: Rebel Assault
Zręcznościowe 12 kwietnia 1993
Star Wars: Rebel Assault to jeden z niewielu powodów, dla których warto było w 1993 roku zaopatrzyć się w odtwarzacz płyt CD. Chociaż ten zrealizowany z wielkim rozmachem „rail shooter” trudno nazwać programem wybitnym, trzeba uczciwie przyznać, że niegdyś szokował, zwłaszcza tym co można było zobaczyć na ekranie.
TimeSplitters
Akcji 23 października 2000
TimeSplitters przedstawia bardzo prosta fabułę w totalnie zakręconym, komiksowym klimacie. Przemierzamy różne przestrzenie czasowe, by zdobyć przedmioty zwane „time crystall’ami” i pokonać złowrogą rasę TimeSplittersów.
Star Wraith IV: Reviction
Symulacje 15 czerwca 2004
„Star Wraith IV: Reviction” to zaawansowany program grupy pasjonatów skupionych pod egidą StarWraith 3D Games, będący gwiezdną strzelaniną, przedstawioną z perspektywy pierwszej osoby.
Star Wars (1987)
Akcji 12 maja 1987
Star Wars to dynamiczna strzelanina osadzona w realiach klasycznej trylogii Gwiezdnych Wojen George’a Lucasa i zarazem pierwsza gra na PC, podejmująca temat walki Rebeliantów ze złym Darthem Vaderem i jego Imperium.
Arena Wars
Strategiczne 16 lipca 2004
Arena Wars to gra przeznaczona głównie do rozgrywek wieloosobowych, chociaż i miłośnicy gry w pojedynkę znajdą tu coś dla siebie. Gra łączy w sobie najważniejsze zasady i podejście do rozgrywki wzięte z RTSów oraz szybką akcję znaną z shooterów, na którą twórcy gry położyli nacisk.
GravRally
Wyścigi prace wstrzymane
Wyścigi, które wzorem „Megarace 3” czy „Ballistics” rozgrywane są w odległej przyszłości i pozwalają wziąć udział w zupełnie nowej dyscyplinie sportowej.
Star Wars: The Battle of Yavin
Akcji 2 czerwca 2004
The Battle of Yavin to kosmiczna strzelanina, przypominająca pod wieloma względami niegdysiejszy produkt Vektor Graphics o nazwie Star Wars. Gracz wcieli się w rolę Luke’a Skywalkera, który pilotując myśliwiec X-Wing weźmie udział w tytułowej bitwie o Yavin, mającej na celu ochronę bazę Rebelii i zniszczenie Gwiazdy Śmierci.
A.I.M. 2: Clan Wars
Akcji 17 lutego 2006
A.I.M. 2 to sequel wydanej w 2004 roku przygodowej gry akcji z elementami RPG. Podobnie jak w przypadku pierwszej części, za developing odpowiada rosyjska firma SkyRiver Studios, która ponownie przenosi graczy na opuszczoną przez ludzi planetę, Range-4.
Darkstar One
Symulacje 18 maja 2006
Kosmiczny symulator studia Ascaron. Latając statkiem w kosmosie i odwiedzając kolejne stacje i bazy, przyjmujemy różnorakie zlecenia, związane np. z eskortą czy poszukiwaniem bandytów. Możemy również handlować, przemycać towary bądź zajmować się piractwem.
UFO: Alien Invasion
Strategiczne 1 kwietnia 2007
UFO: Alien Invasion jest turową strategią w klimatach science-fiction, za której stworzenie odpowiada studio deweloperskie Ww3. Gracz wciela się w dowódcę specjalnego oddziału żołnierzy, któremu powierzono zadanie walki z zagrażającymi Ziemi najeźdźcami z Kosmosu. Rozgrywka łączy elementy strategii oraz taktycznej strzelaniny TPP.
BorderZone
RPG 6 maja 2005
BorderZone to kolejny tytuł, którego fabułę osadzono w odległej przyszłości. Mowa tu o okolicach roku 9000. Produkt ten stanowi połączenie klasycznej gry akcji oraz prostego RPG-a.
MechMinds
Akcji 27 lutego 2004
Dość interesująca mieszanka symulacji, przygody i elementów typowych dla gier z gatunku cRPG, zrealizowana w zaawansowanej trójwymiarowej grafice.
Crusader: No Regret
Akcji 30 lipca 1996
Crusader: No Regret to sequel doskonałej gry akcji, która swego czasu poruszyła środowisko graczy olbrzymim ładunkiem przemocy, atakującym z ekranu monitora, w przyprawiającym o konwulsje tempie.
Star Control II
Strategiczne 23 stycznia 1992
Gra uważana za jedną z najbardziej innowacyjnych gier w historii przemysłu komputerowego. SC2 to połączenie przygodowej strategii z elementami gry zręcznościowej, z akcją rozgrywającą się w przestrzeni kosmicznej.
Haegemonia: The SOLON Heritage
Strategiczne 24 października 2003
Oficjalny add-on do gwiezdnej strategii Haegemonia: Legions of Iron, stworzonej przez zespół Digital Reality, autorów dwóch pierwszych części cyklu Imperium Galactica.
Star Wars: TIE Fighter
Symulacje 26 marca 1994
Po sukcesie symulatorów kosmicznych z serii X-Wing, Lucas Arts postanowił pójść za ciosem i wydał Star Wars: TIE Fighter. Tym razem zostajemy pilotem Imperium walczącym z niedobitkami sił rebelianckich.
MechWarrior 4: Clan Mech Pak
Akcji 25 lipca 2002
Dodatek to wielokrotnie nagradzanej taktycznej gry akcji MechWarrior 4: Vengeance. Wprowadza do gry nowe typy robotów bojowych oraz szereg innych ulepszeń.
MechWarrior 4: Black Knight
Akcji 2 listopada 2001
Dodatek do znanej taktycznej gry akcji MechWarrior 4: Vengeance wzbogacający podstawową wersję gry o nową kampanię oraz szereg uatrakcyjniających rozgrywkę elementów.
Command & Conquer: The Covert Operations
Strategiczne 15 czerwca 1996
Pakiet dodatków do gry Command & Conquer oferujący kilkanaście nowych scenariuszy do gry single player, zarówno po stronie GDI jak i NOD, oraz nowe mapy do rozgrywki wieloosobowej.
Star Trek: Armada
Strategiczne 22 marca 2000
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do popularnego serialu Star Trek: The Next Generation. W obliczu inwazji Borgów siły Federacji, Klingonów i Romulan muszą działać wspólnie, by zażegnać śmiertelne niebezpieczeństwo.
Star Wars: Force Commander
Strategiczne 20 marca 2000
Star Wars: Force Commander jest strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez firmę LucasArts. Akcja gry osadzona została w kosmicznym uniwersum, doskonale znanym fanom Gwiezdnych Wojen. Gracze mają okazję dowodzić wojskami Imperium lub rebeliantami w 24 misjach kampanii solowej i 35 przeznaczonych do rozgrywki multiplayer.
X: Beyond the Frontier
Symulacje 28 stycznia 2000
X-Beyond the Frontier to futurystyczny symulator lotu statkiem kosmicznym przygotowany przez studio Egosoft. Gracze wcielają się w postać Kyle'a Brennana, pilota testowego, który na skutek awarii tunelu czasoprzestrzennego przedostaje się do zupełnie nieznanego wszechświata X. Ziemianin wikła się w konflikt pomiędzy rasami obcych. Rozgrywka łączy elementy symulatora lotu oraz strategii ekonomicznej.
Independence War
Symulacje 17 września 1998
Symulator kosmiczny, pozwalający wziąć udział w wielkiej galaktycznej wojnie. W przeciwieństwie do większość produkcji tego typu nie kierujemy małym myśliwcem, a solidnych rozmiarów korwetą obsługiwaną przez liczną załogę. Mocną stroną programu jest głębia mechanizmów rozgrywki, czego doskonałym przykładem jest zastosowanie realistycznej fizyce lotu opartej na zasadach dynamiki Newtona, która nie ignoruje faktu, że przestrzeń kosmiczna pozbawiona jest atmosfery.