55. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 55. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Siła Ognia
Strategiczne 4 marca 2005
Siła Ognia jest strategią czasu rzeczywistego (RTS), stworzoną przez studio Gameyus. Akcja gry osadzona została we współczesności, a gracz wciela się w Williama Steela - młodego oficera amerykańskiej armii, który staje na czele batalionu doskonale wyszkolonych żołnierzy. Tryb kampanii umożliwia wzięcie udział w misjach rozgrywanych w trakcie wojen w Iraku i Afganistanie.
Monopoly Deluxe
Strategiczne 22 września 1992
Monopoly Deluxe to przygotowana przez firmę Virgin Games adaptacja jednej z najpopularniejszych gier planszowych. Twórcy pozostali wierni regułom Monopoly. Gracze poruszają się więc pionkami po planszy, starając się rozbudowywać swoje imperium hotelowe i unikać kosztownych pobytów na obszarach opanowanych przez konkurencję.
Pop Life: Droga na Szczyt
Strategiczne 31 października 2003
Wirtualna adaptacja brytyjskiego programu telewizyjnego z cyklu 'reality show'. Zadaniem graczy jest tutaj wykreowanie ciekawej osobowości, a także poprowadzenie jej po kolejnych szczeblach piosenkarskiej kariery.
The Gladiators
Strategiczne 20 października 2002
The Gladiators to wyprodukowana przez studio deweloperskie Eugen Systems strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, której akcja osadzona została w uniwersum łączącym klimaty science-fiction i fantasy. Fabuła przedstawia zmagania trzech frakcji, toczących wojnę o tron po zmarłym Imperatorze. Gracz wciela się w przywódcę jednej ze stron i stara się przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść.
Desert Law: Wojownicy Pustyni
Strategiczne 29 kwietnia 2005
Desert Law: Wojownicy Pustyni to osadzona w postapokaliptycznych klimatach strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG. Akcja gry rozgrywa się w świecie zniszczonym przez kataklizm. Gracz kieruje poczynaniami Breda, który stara się zjednoczyć resztkę ocalałych ludzi i przeciwstawić się chaosowi szerzonemu przez rozliczne bandy rzezimieszków. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Arise.
Hidden Stroke II APRM
Strategiczne 21 lutego 2005
Drugi, nieoficjalny dodatek do popularnej strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike 2. Opisywane rozszerzenie nie wymaga posiadania zainstalowanej oryginalnej wersji programu i sprzedawane jest jako w pełni samodzielny produkt.
The Settlers: Dziedzictwo Królów - Legendy
Strategiczne 1 września 2005
Drugie oficjalne rozszerzenie do piątej odsłony serii The Settlers. Oddaje ono w ręce fanów cyklu cztery nowe kampanie składające się w sumie z 17 misji. Każda z nich posiada własną fabułę związaną z herosami świata osadników.
Kryzys Kubański
Strategiczne 4 lutego 2005
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w alternatywnej historii. Kubański kryzys (konflikt między USA i Kubą, która znalazła się w strefie wpływów ZSRR i otrzymała odeń pomoc wojskową) nie kończy się tutaj rozwiązaniem pokojowym.
Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath
Strategiczne 2 sierpnia 1997
Drugie rozszerzenie do bestsellerowej strategii RTS Command & Conquer: Red Alert, opracowanej pod koniec 1996 roku przez firmę Westwood Studios. Dodatek zatytułowany The Aftermath oferuje osiemnaście nowych scenariuszy dla jednego gracza (po dziewięć dla każdej ze stron), które podobnie jak w poprzednim rozszerzeniu nie zostały połączone w jedną całość. Fani zabawy wieloosobowej otrzymali zaś kolejną setkę nowych map do trybu multiplayer.
Shogun: Total War - The Mongol Invasion
Strategiczne 18 sierpnia 2001
Oficjalny dodatek do wydanej w połowie 2000 roku gry strategicznej Shogun: Total War studia Creative Assembly. Rozszerzenie zatytułowane The Mongol Invasion przenosi akcję gry ok. 300 lat wstecz w stosunku do "podstawki", czyli do wieku XIII, w którym to Kraj Kwitnącej Wiśni staje w obliczu inwazji hord mongolsko-koreańskich pod wodzą legendarnego Kubilaj Chana.
Settlers 4: Nowe misje
Strategiczne 23 lipca 2001
The Settlers IV: Mission Pack to dodatek do czwartej odsłony popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali trzy nowe kampanie, na które składa się łącznie ponad 50 misji. Gracz może zostać przywódcą Majów, Rzymian lub Wikingów i zmierzyć się z nowymi wyzwaniami.
Imperialism II: The Age of Exploration
Strategiczne 23 marca 1999
Kontynuacja rozbudowanej gry strategicznej. Jako przywódca jednego z europejskich mocarstw z XVI wieku chcemy uzyskać dominującą pozycję w Europie. Cel ten próbujemy osiągnąć dzięki prowadzeniu polityki militarnej, ekonomicznej i politycznej. Areną działań jest również Nowy Świat, którego właściwa eksploatacja może przesądzić o naszym sukcesie.
Warlords II
Strategiczne 10 grudnia 1993
Druga odsłona strategii turowej Warlords, osadzonej w realiach świata fantasy. Rozgrywka i cel gry Warlords II pozostały niemal takie same jak w części poprzedniej, postarano się jednak o to, by maksymalnie udoskonalić pierwotne dzieło.
Airport Inc.
Strategiczne 4 lutego 2000
Airport Tycoon to wyprodukowana przez studio Krysalis Software strategia ekonomiczna z rozbudowanymi elementami symulacyjnymi. Gracz wciela się w rolę dyrektora międzynarodowego portu lotniczego, a jego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu podróżnych. Twórcy postawili na duży realizm, zarówno pod kątem zarządzania lotniskiem, wyglądu obiektów, jak i możliwych zdarzeń losowych.
Planetary Annihilation
Strategiczne 5 września 2014
Planetary Annihilation to kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do przeboju z 1997 roku – Total Annihilation. Gra wyprodukowana została przez niezależne studio Uber Entertainment przy wsparciu użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja przenosi graczy w odległą przyszłość, gdzie uczestniczą w bezkompromisowej rywalizacji o panowanie nad Wszechświatem.
Farming Giant
Strategiczne 5 października 2012
Farming Giant to wydana przez firmę UIG Entertainment rozbudowana strategia ekonomiczna. Gracz wciela się w rolę przedsiębiorczego rolnika, którego ambicją jest zdominować światową produkcję żywności. Twórcy zadbali o złożone mechanizmy gospodarki w grze oraz rozłożyste drzewko technologii do rozwinięcia.
The Guild 2: Venice
Strategiczne 10 października 2008
Drugie rozszerzenie do gry The Guild 2 – hybrydy strategii czasu rzeczywistego i RPG-a, opracowanej przez zespół 4Head Studios. Akcja dodatku została osadzona w tytułowej Wenecji – piętnastowieczne państwo-miasto odwzorowano z dbałością o detale, dzięki czemu w trakcie rozgrywki mamy możliwość zwiedzenia placu świętego Marka czy choćby pałacu Dożów. Z uwagi na unikalne położenie metropolii, do wielu z tych miejsc dostaniemy się wyłącznie dzięki nowemu środkowi lokomocji, czyli gondoli.
Hearts of Iron III: Semper Fi
Strategiczne 6 czerwca 2010
Pierwszy niesamodzielny dodatek strategii wojennej Hearts of Iron III wyprodukowanej przez firmę Paradox Interactive. Rozszerzenie oddaje w ręce graczy większą kontrolę nad aspektami wojennymi i politycznymi ich krajów. Hearts of Iron III: Semper Fi pozwala samodzielnie ustalić warunki zwycięstwa, które jednocześnie są ukryte przed naszymi oponentami.
Fate of Hellas
Strategiczne 20 grudnia 2007
Fate Of Hellas jest dodatkiem do gry Ancient Wars: Sparta. Jako grecki dowódca stajemy na czele armii, której celem jest podbicie znanego świata. Rozgrywka pozwala nam na odbycie dwóch kampanii, przy czym każda składa się z siedmiu misji.
Restaurant Empire 2
Strategiczne 7 kwietnia 2009
Kontynuacja popularnej gry ekonomicznej, w której zadaniem gracza jest zarządzanie restauracją, a później całą ich siecią. Do wyboru mamy trzy typy lokali gastonowmicznych oraz całe setki przepisów i najrózniejszych obiektów dekoracyjnych.
Combat Mission: Battle for Normandy
Strategiczne 17 maja 2011
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach II wojny światowej. Autorzy produkcji położyli duży nacisk na realistyczne odwzorowanie bitew. Rozgrywka została podzielona na dwie kampanie i wiele samodzielnych misji. Podczas zadań przejmujemy dowodzenie nad poszczególnymi żołnierzami. W grze pojawia się też rozbudowany edytor oraz tryb multiplayer z opcją prowadzenia zabawy przez email.
Gangs of Crime
Strategiczne 1 lipca 2008
Gangs of Crime jest darmową strategią przeglądarkową w konwencji MMO, której akcja osadzona została w latach 30. ubiegłego wieku. Gracze mają okazję poprowadzić interesy mafijnej rodziny, dążąc do uzyskania dominacji w przestępczym półświatku.
Magna Mundi: A Europa Universalis Game
Strategiczne prace wstrzymane
Magna Mundi: A Europa Universalis Game jest rozbudowaną strategią, wyprodukowaną przez studio Universo Virtual. Akcja gry rozpoczyna się w 1453, a gracz ma zadanie pokierować losami jednej z ponad 300 światowych nacji na przestrzeni kilku wieków. Gra powstała początkowo jako mod do popularnej strategii Europa Universalis 3 i bazuje na tym samym silniku.
Tom Clancy's Ghost Recon: Shadow Wars
Strategiczne 25 marca 2011
Tom Clancy;s Ghos Recon: Shadow Wars to sygnowana nazwiskiem znanego pisarza strategia turowa wyprodukowana przez koncern Ubisoft. Gracz wciela się w rolę dowódcy oddziału antyterrorystycznego wysyłanego z niebezpiecznymi misjami w różne zakątki globu. Tytuł wykorzystuje możliwości techniczne innowacyjnej platformy, w tym trójwymiarowy wyświetlacz i dotykowy ekran pomocniczy.