14. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 14. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Kurka Wodna: Wielkanocne Jaja
Zręcznościowe 19 marca 2002
Wielkanocna odsłona popularnej serii zręcznościówek firmy Topware. Tradycyjnie kursor myszki jest celownikiem, a naszym zadaniem jest zestrzeliwanie pojawiających się ekranie kurek. h. Do dyspozycji mamy trzy rodzaje broni: pistolet, śrutówkę i bomby.
Hugo: Gwiazdkowa Przygoda
Zręcznościowe 16 stycznia 2001
Szalona wiedźma Scylla zamroziła wszystkie skrzaty i Świętego Mikołaja w bryłkach lodu. Pokieruj trollem Hugo aby uratować mieszkańców wioski Świętego Mikołaja przed Bożym Narodzeniem.
Przygody Misia
Zręcznościowe 21 marca 2005
Przygody Misia to prosta gra reprezentująca gatunek platformówek, przeznaczona dla najmłodszych użytkowników komputerów. Wcielając się w tytułowego pluszowego zwierzaka, dzieci przemierzają zróżnicowane tereny w poszukiwaniu diamentów.
Sheep, Dog 'n Wolf
Zręcznościowe 14 września 2001
Sheep, Dog 'n Wolf to wyprodukowana przez studio deweloperskie Black Sheep zabawna gra zręcznościowa z bohaterami bajek animowanych Looney Tunes w rolach głównych. Gracz kieruje poczynaniami kojota Ralpha i korzystając z rozmaitych pułapek, gadżetów oraz wynalazków stara się upolować którąś z owiec pilnowanych przez owczarka Sama.
Prince of Persia 2: The Shadow & The Flame
Zręcznościowe 6 sierpnia 1993
Kontynuacja bestsellerowej gry platformowej z 1989 roku, opowiadającej o losach tytułowego Księcia Persji, starającego się uwolnić piękną księżniczkę z rąk złowrogiego wezyra. Akcja Prince of Persia 2: The Shadow & The Flame rozgrywa się kilkanaście dni po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. Szukający zemsty na naszym bohaterze Jaffar kradnie mu tożsamość i zajmuje należne mu miejsce, a życie księcia oraz jego ukochanej ponownie wisi na włosku.
LEGO Island 2
Zręcznościowe 30 marca 2001
Gra osadzona w środowisku tworzonym przez klocki Lego, gdzie wcielając się w rolę Peppera musimy ocalić wyspę Lego przed dekonstrukcją.
Nowe Szaty Króla
Zręcznościowe 21 czerwca 2000
Zręcznościowa platformówka oparta na tytułowej baśni Nowe Szaty Króla autorstwa Hansa Christiana Andersena. Wcielamy się w postać króla, który za sprawą swojej podstępnej doradczyni Izmy zamienia się w lamę. Naszym celem jest odzyskanie swojej pierwotnej postaci oraz tronu. Gra posiada przyjemną grafikę i prosty interfejs, co bardzo umili rozgrywkę młodszym graczom.
Adaś i Pirat Barnaba 2
Zręcznościowe 24 maja 2001
Druga część zręcznościowej gry przeznaczonej dla najmłodszych użytkowników komputerów - Adaś i Pirat Barnaba. Ponownie mamy możliwość wcielenia się w postać Adasia, który na terenach Afryki zmaga się z niegodziwym piratem Barnabą.
Time Crisis 4
Zręcznościowe 20 listopada 2007
Time Crisis 4 to kolejna strzelanina z serii, zapoczątkowanej w roku 1997 i wywodzącej się z automatów coin-op. W niniejszej grze, podobnie jak w jej poprzedniczkach, używa się specjalnego pistoletu Guncon. Pozwala on nie tylko na strzelanie do konkretnych celów, gdyż dzięki dwóm gałkom analogowym umożliwia m.in. zmianę ustawienia kamery oraz wybór trybu prowadzenia ognia.
Kostucha: Just One Fix
Zręcznościowe 15 maja 2003
Kostucha: Just One Fix to gra zręcznościowa/platformowa powstała w Rzeszowskim Laboratorium Komputerowym Avalon. Naszym zadaniem jest złapanie jak największej ilości Potępieńców i dostarczenie ich dusz z powrotem do Hadesu. Autorzy przygotowali 40 pełnych walki i zagadek poziomów głównych oraz 10 treningowych poziomów.
Alladyn Zemsta Naziry
Zręcznościowe 1 grudnia 2000
Alladyn Zemsta Naziry to trójwymiarowa platformówka oparta na licencji popularnej serii filmów animowanych. Gracze wcielają się w Alladyna, którego przyjaciele zostali porwani przez przebiegłą Nazirę. Chcąc ratować księżniczkę Jasminę i Sułtana, protagonista musi pracować dla wiedźmy próbującej wskrzesić swojego brata, czyli czarnoksiężnika Jafara.
Virtual Pool 3
Zręcznościowe 21 listopada 2000
Virtual Pool 3 jest trzecią odsłoną cyklu symulacji bilardowych, autorstwa studia Celeris. Gracze mają okazję wziąć udział w szeregu turniejów, stopniowo rozwijając swoje umiejętności wirtualnego bilardzisty. Celem zabawy jest zgromadzenie odpowiedniej sumy pieniędzy, która umożliwi rzucenie wyzwania Janette Lee, jednej z najlepszych zawodniczek ligi WPBA.
Hugo: Czarodziejskie Zwierciadło
Zręcznościowe 2 maja 2002
Hugo: Czarodziejskie Zwierciadło to stworzona z myślą o najmłodszych gra zręcznościowa, wyprodukowana i wydana przez firmę ITE Media APS. Tytułowy bohater - sympatyczny troll zostaje uwięziony w zwierciadle złej czarownicy Scylli. Gracz ma za zadanie pomóc mu wydostać się z niewoli i bezpiecznie wrócić do domu.
Tonic Trouble
Zręcznościowe 11 grudnia 1999
Przyjemna gra platformowa przeznaczona dla najmłodszych. Wciel się w postać zabawnego fioletowego kosmity o imieniu Ed i przejdź 12 zróżnicowanych poziomów.
Jazz Jackrabbit
Zręcznościowe 20 marca 1994
Jazz Jackrabbit to pierwsza odsłona cyklu klasycznych platformówek studia Epic Games. Tytułowy bohater rusza na ratunek pięknej księżniczce Evie Earlong, porwanej przez nikczemnego żółwia Devana. Gra zawiera 90 poziomów, na których trzeba wykazać się sporą zręcznością i sprytem.
Batman Begins
Zręcznościowe 14 czerwca 2005
Batman Begins to opracowana przez koncern Eurocom gra akcji, opowiadająca o pierwszym okresie działalności Bruce’a Wayne’a jako Batmana. Oczywiście scenariusz gry opracowano na podstawie fabuły filmu, który pod identycznym tytułem trafił do kin w czerwcu 2005 roku.
Crash of the Titans
Zręcznościowe 4 października 2007
Crash of the Titans to stworzona przez Radical Entertainment kolejna odsłona przygód popularnego bohatera - jamraja Crasha Badicoota. Produkcja jest familijną, przygodową grą akcji.
Renegade Ops
Zręcznościowe 14 września 2011
Inspirowana klasycznymi strzelaninami gra akcji autorstwa szwedzkiego studia Avalanche. Wcielając się w zmotoryzowanych komandosów gracze wysłani zostają z misją pokonania niebezpiecznego terrorysty.
I-Ninja
Zręcznościowe 18 listopada 2003
„I-Ninja” to zrealizowana w typowo konsolowym stylu niezwykle dynamiczna gra akcji. Opisywany tytuł pod wieloma względami przypomina takie hitowe produkcje jak „Spyro”, „Rayman” czy „Crash Bandicoot”.
Tom Clancy’s H.A.W.X. 2
Zręcznościowe 3 września 2010
Tom Clancy's H.A.W.X. 2 to druga odsłona zręcznościowej gry lotniczej autorstwa rumuńskiego studia deweloperskiego koncernu Ubisoft. Gracze zasiadają za sterami nowoczesnych myśliwców (m.in. F-22, Su-27, Harrier i Eurofighetr) i uczestniczą w podniebnych bitwach. Twórcy zrezygnowali z realistycznego modelu fizyki lotu na rzecz dynamicznej i widowiskowej akcji.
Cue Club
Zręcznościowe 29 czerwca 2000
Cue Club to symulator gry w bilarda w trójwymiarowej grafice, stworzony przez firmę Buldog Interactive. Do naszej dyspozycji zostaje oddanych 8 pokoi będących chat-room’ami, w których pozyskujemy przeciwników, rozgrywamy pojedynki i turnieje bilardowe. Gra wyróżnia się szeroką gamą typów gry m. in.: snooker, bilard amerykański i angielski 8-ball czy też Speed Ball. Klimatyczne lokacje zostały wzbogacone klimatyczną muzyką, adekwatną do stylu danego pokoju rozgrywek.
Król Maciuś Pierwszy. Wyspa Togo-Pogo
Zręcznościowe 28 kwietnia 2005
Król Maciuś Pierwszy. Wyspa Togo-Pogo to gra komputerowa dla najmłodszych użytkowników komputera, nawiązująca do popularnego, animowanego programu telewizyjnego „Królestwo Maciusia”. Całość przypomina w pewnym stopniu gry familijne z Hugo, a także z Bolkiem i Lolkiem w rolach głównych.
Tetris (1986)
Zręcznościowe 12 maja 1986
Legendarna gra zręcznościowa-logiczna, opracowana przez rosyjskiego studenta Alexey’a Pajitnova w 1986 roku. Głównym celem zmagań w Tetris jest układanie spadających do studni klocków w taki sposób, aby tworzyły linie.
South Park
Zręcznościowe 2 marca 1999
Czwórka doskonale znanych fanom serialu South Park bohaterów podejmuje się obrony miasteczka przed zmutowanymi indykami, zabójczymi krowami, ożywionymi zabawkami i innymi niebezpieczeństwami z Kosmosu. Zrealizowana przez firmę Acclaim Entertainment gra z gatunku pierwszoosobowych strzelanin odznacza się dużą dawką humoru i specyficzną oprawą wizualną.