Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Gry wieloosobowe wykorzystujące wspólny ekran GameCube

W przypadku wspólnego ekranu gracze nie łączą się z siecią – lokalną ani internetową – bo rozgrywka toczy się na jednej konsoli czy komputerze. Dwoje lub więcej graczy bierze udział w zabawie równocześnie, lecz ekran nie zostaje podzielony – wszystkie kontrolowane przez graczy postacie (bądź pojazdy czy cokolwiek innego) są widoczne w oknie gry. Ta forma multiplayera występuje najczęściej w bijatykach, platformówkach (np. seria LEGO), symulatorach sportowych i kooperacyjnych grach akcji z widokiem izometrycznym.

The Sims
The Sims

Symulacje 14 stycznia 2003

Przebojowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Maxis (SimCity, SimTown i inne). The Sims pozwala graczowi zaopiekować się wirtualną rodziną tytułowych Simów. Zabawa polega na zaspokajaniu rozmaitych potrzeb życiowych postaci – od typowo fizjologicznych (jedzenie, toaleta, higiena itp.), poprzez relacje towarzyskie, aż po karierę zawodową. Gracz ma również dużą swobodę w rozbudowywaniu rodowej posiadłości, którą wyposażyć można w wiele przydatnych Simom przedmiotów. Rozgrywka opiera się na bardzo prostych zasadach i pozbawiona jest elementów przemocy, co stanowi wyraźny ukłon w stronę odbiorców z rynku casuali. Uwagę zwraca specyficzny humor zawarty w grze i spora ilość zabawnych animacji towarzyszących reakcjom postaci.

GCN

Harry Potter and the Goblet of Fire
Harry Potter and the Goblet of Fire

Akcji 8 listopada 2005

Harry Potter and the Goblet of Fire to kolejna, wirtualna adaptacja książkowej serii autorstwa J.K. Rowling, która opowiada o losach tytułowego Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół: Hermiony Granger i Rona Weasley’a.

GCN

Dragon Ball Z: Budokai
Dragon Ball Z: Budokai

Bijatyki 14 listopada 2003

Efektowna bijatyka, stworzona przez firmę Bandai w oparciu o licencję kultowej mangi autorstwa Akiry Toriyamy. Gracze wcielają się w rolę znanych z serii bohaterów – wśród 23 dostępnych postaci pojawiają się Goku, Vegeta, Piccolo oraz Trunks. Każdego z nich wyposażono w odmienny zestaw ciosów i specjalnych zdolności bojowych oraz ataków energetycznych – wśród tych ostatnich prym wiedzie „fala uderzeniowa”, znana także jako „kamehameha”. W zamian za zdobywane w toku rozgrywki pieniądze możemy nie tylko odblokować dodatkowych wojowników, lecz także uzupełnić ich wachlarz możliwości ofensywnych o nowe, potężniejsze pozycje. Oś gry stanowi Story Mode, gdzie możemy wziąć udział w najważniejszych pojedynkach z animowanego cyklu – od starcia z Freezerem, aż po ostateczny bój z Cellem. Potyczki toczone są w dziewięciu zróżnicowanych środowiskach, inspirowanych znanymi z oryginału polami bitew – mowa o świątyni Kamiego, czy choćby o Komnacie Czasu. W Dragon Ball Z: Budokai zaimplementowano również moduł turniejowy, wariant zabawy oparty na walkach jeden na jednego, a także specjalny tryb treningowy, pozwalający na doskonalenie swoich umiejętności. Całości dopełnia kolorowa, trójwymiarowa oprawa graficzna inspirowana dziełami japońskiego mangaki oraz wysokiej jakości dubbing – w poszczególne postacie wcielili się aktorzy z amerykańskiej wersji telewizyjnego serialu.

GCN

X-Men Legends II: Rise of Apocalypse
X-Men Legends II: Rise of Apocalypse

RPG 21 września 2005

X-Men Legends II: Rise of Apocalypse to sequel udanej, wydanej pod koniec 2004 roku gry zaliczanej do gatunku action-RPG, będącej idealną propozycją dla miłośników komiksowych czy animowanych przygód Mutantów.

GCN

Naruto: Clash of Ninja
Naruto: Clash of Ninja

Bijatyki 11 kwietnia 2003

Przygotowana przez firmę Tomy Company we współpracy z autorem mangowego pierwowzoru, Masashim Kishimoto, trójwymiarowa bijatyka opowiadająca o losach młodego wojownika ninja imieniem Naruto. Gra Clash of Ninja przybliża nam początki działalności bohatera, który, próbując opanować zapieczętowanego swym wnętrzu demona, trenuje sztuki walki pod okiem doświadczonego nauczyciela. Po wielu miesiącach ćwiczeń chłopiec jest gotowy, aby wyruszyć w świat i udowodnić, że zasługuje na tytuł najlepszego wojownika w swojej wiosce. Prócz samego Naruto, podczas zabawy możemy wcielić się także w 7 innych postaci znanych z mangi i jej serialowej adaptacji, a zabawa sprowadza się do toczenia kolejnych pojedynków jeden na jednego. Prócz gamy ciosów podstawowych, które łączyć możemy w rozmaite kombinacje, poszczególni bohaterowie posiadają też swoje unikalne ruchy, stroje oraz bronie, takie jak kij, sztylet czy kastet. Całość ukazana została w kreskówkowej oprawie graficznej, wykorzystującej efekt cel shadingu.

GCN

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
LEGO Star Wars II: The Original Trilogy

Akcji 12 września 2006

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy jest kontynuacją jednego z najlepiej wykonanych produktów elektroniczno-rozrywkowych 2005 roku. Zgodnie z podtytułem tym razem developerzy skupili się na trzech epizodach filmowego cyklu Star Wars, nakręconych przez George’a Lucasa w latach 1977-1983.

GCN

LEGO Star Wars
LEGO Star Wars

Akcji 25 października 2005

Kolejna produkcja zespołu Traveller's Tales, znanego z realizacji tak udanych gier jak m.in.: Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex, Finding Nemo, czy Crash Twinsanity. Tym razem studio zajęło się przedstawieniem przygód bohaterów Gwiezdnych wojen jako klockowych ludzików.

GCN

FIFA Street 2
FIFA Street 2

Sportowe 3 marca 2006

Druga odsłona efektownie wykonanej, zręcznościowej symulacji gry w piłkę nożną na ulicach miast całego świata. Wirtualne zmagania przenoszą miłośników piłki kopanej w „podwórkowe” realia - na zaśmiecone podwórka, osiedlowe boiska do koszykówki, czy piaszczyste plaże.

GCN

Buffy The Vampire Slayer: Chaos Bleeds
Buffy The Vampire Slayer: Chaos Bleeds

Akcji 28 sierpnia 2003

Kolejna zręcznościówka na licencji znanego serialu młodzieżowego. Buffy i jej przyjaciele muszą stawić czoła tytułowym wampirom i całej masie innych kreatur nocy. Rozgrywka przebiega w wyjątkowo efektowny sposób.

GCN

Winnie the Pooh's Rumbly Tumbly Adventure
Winnie the Pooh's Rumbly Tumbly Adventure

Zręcznościowe 8 lutego 2005

Winnie the Pooh's Rumbly Tumbly Adventure, czyli Urodzinowe Przygody Kubusia, to trójwymiarowa gra platformowa przeznaczona dla dzieci. Oparta została ona na licencji animowanego filmu Walta Disney’a i wykorzystuje zarówno znane stamtąd postaci i miejsca, jak i stylistykę graficzną.

GCN

Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects
Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects

Bijatyki 20 września 2005

Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects to gra akcji, która powstała z inicjatywy koncernu Electronic Arts. Program opowiada o perypetiach nowej grupy super-bohaterów o nazwie The Imperfects („Niedoskonali”), którzy stają do walki przeciwko największym postaciom z komiksów firmy Marvel.

GCN

Fight Night Round 2
Fight Night Round 2

Sportowe 28 lutego 2005

Pierwszy „Fight Night” okazał się krokiem milowym w rozwoju gatunku i w krótkim czasie okrzyknięty został najlepszym symulatorem tego sportu. Firma poszła więc za ciosem, przygotowując kolejną odsłonę cyklu, znów zapowiadaną jako przełom.

GCN

NHL 2004
NHL 2004

Sportowe 22 września 2003

Kolejna wersja rozwojowa słynnej hokejowej serii zapoczątkowuj przez korporację Electronic Arts Inc. w roku 1994. Tradycyjnie już autorzy dołożyli wszelkich starań, by gra jak najwierniej odpowiadała rzeczywistości.

GCN

Hunter: The Reckoning
Hunter: The Reckoning

Akcji 18 listopada 2002

Brutalna i niezwykle widowiskowa gra akcji, w której toczymy pojedynki z siłami ciemności. Do pokonania kilkanaście zróżnicowanych poziomów. Gra posiada również tryby multiplayer dla maksymalnie 4 osób.

GCN

X-Men: Next Dimension
X-Men: Next Dimension

Bijatyki 15 października 2002

Klasyczna bijatyka, w której do walk przystępują znane miłośnikom komiksów Mutanty. Gracz może wybierać pomiędzy czterema różnymi trybami zabawy. Na uwagę zasługuje również szczegółowa oprawa audiowizualna.

GCN

Super Smash Bros. Melee
Super Smash Bros. Melee

Akcji 2 grudnia 2001

Super Smash Bros. Melee stanowi kontynuację efektownej gry walki z 1999 roku, przeznaczonej wyłącznie dla stacjonarnego systemu Nintendo 64. Sequel dostępny jest jedynie dla posiadaczy następczyni wspomnianej platformy, czyli konsoli GameCube.

GCN

Legends of Wrestling
Legends of Wrestling

Sportowe 28 maja 2002

Kolejna symulacja wrestlingu, w której możemy wcielić się w jednego z ponad 40 słynnych zawodników bądź też stworzyć od podstaw własnego wojownika. Gra posiada bogaty wachlarz trybów zabawy (single i multiplayer).

GCN

WWE Day of Reckoning
WWE Day of Reckoning

Sportowe 30 sierpnia 2004

Kolejny tytuł podejmujący tematykę wrestlingu. Gracz może wybierać pomiędzy czterdziestoma prawdziwymi wrestlerami, bądź też utworzyć własną postać. W tym celu przygotowano wyjątkowo rozbudowany tryb kariery.

GCN

Def Jam: Fight for NY
Def Jam: Fight for NY

Bijatyki 1 października 2004

D-Mod uciekł z więzienia. Ale to co zobaczył, nie zachwyciło go. Władzę podziemnego światka w Nowym Jorku przejął Crow. Nie można takich rzeczy dłużej tolerować. Wrestlingowe gwiazdy oraz muzycy hip-hopu znowu dadzą czadu...

GCN

Mortal Kombat: Deadly Alliance
Mortal Kombat: Deadly Alliance

Akcji 20 listopada 2002

Shant Tsung i Quan Chi to bardzo uparte bestie. Połączyli siły, aby zniszczyć Raidena... Mortal Kombat: Deadly Alliance oferuje sporo innowacji w stosunku do wersji wcześniejszych. Fighterzy brudzą się, rany ich krwawią, z kimon pozostają strzępy. A to wszystko w pełnym 3D i z muzyką odpowiednio nastrajającą do jeszcze większej rozróby.

GCN

Def Jam Vendetta
Def Jam Vendetta

Sportowe 1 kwietnia 2003

Def Jam Vendetta to sportowa bijatyka, stworzona przez studio EA BIG we współpracy z wytwórnią muzyczną Def Jam. Gracze kierują poczynaniami ulubionych raperów (m.in. Scarface, Method Man i Redman), biorących udział w zapaśniczych pojedynkach na ringu. Twórcy przewidzieli kilka wariantów zabawy, w tym tryb kariery i survivalowy.

GCN

Mario Party 6
Mario Party 6

Towarzyskie 6 grudnia 2004

Mario Party 6 to kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych na świecie imprezowych gier stworzonych przez Nintendo. Po raz kolejny nie obyło się bez wprowadzenia drobnych zmian w zasadach rozgrywki.

GCN

NASCAR Thunder 2005
NASCAR Thunder 2005

Wyścigi 4 września 2004

NASCAR: SimRacing to kolejna propozycja sportowego oddziału Electronic Arts. Warto dodać, iż firma ta zapewniła sobie wyłączność na wydawanie gier traktujących o tematyce wyścigów NASCAR. Pomimo tego, iż edycję 2005 wyprodukowano w głównej mierze z myślą o posiadaczach najnowszych konsol, to pecetową konwersję nakierowano na miłośników konkurencyjnej serii NASCAR Racing.

GCN

Rocky
Rocky

Sportowe 14 listopada 2002

Rocky to bazująca na popularnym filmowym cyklu sportowa bijatyka, za której opracowanie odpowiada firma Rage Software. Gracz kieruje poczynaniami tytułowego boksera lub innych pięściarzy znanych z kinowej serii i uczestniczy w widowiskowych pojedynkach na ringu. Twórcy przygotowali trzy tryby zabawy, a także bogate opcje treningowe, pozwalające rozwinąć umiejętności bohaterów.

GCN