Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragons Dogma 2 - poradnik do gry

Dragons Dogma 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dragons Dogma 2: Jak rozwiązać zagadki Sfinksa? Dragons Dogma 2 poradnik, porady

Sfinks jest jednym z najbardziej unikatowych potworów w całej grze. Jak przystało na tę mitologiczną bestię, konfrontacja ze Sfinksem przybiera formę zagadek. Na tej stronie poradnika opisaliśmy, gdzie znaleźć Sfinksa, jak rozwiązać jego zagadki i jakie nagrody zyskacie w zamian.

Ostatnia aktualizacja: 10 kwietnia 2024

Nie wszystkie potwory w Dragons Dogma 2 są testem umiejętności bitewnych - jeden z nich jest testem kreatywności i pamięci. Sfinks to unikatowy, sekretny NPC, który ma dla was kilka niecodziennych zagadek. Macie tylko jedną szansę na rozwiązanie zagadek Sfinksa i zdobycie cennych nagród, jakie oferuje bestia. Na tej stronie poradnika opisaliśmy, gdzie znaleźć Sfinksa i jak rozwiązać jego zagadki.

Pomiędzy spotkaniami ze Sfinksem pamiętajcie by odpoczywać w gospodach - dzięki temu będziecie mogli wczytać stan gry z ostatniej gospody w razie podania złej odpowiedzi, co da wam drugą szansę na rozwiązanie zagadki. Nie atakujcie Sfinksa - walka nic wam nie przyniesie, a przegapicie wszystkie nagrody za zagadki, ponieważ Sfinks ucieknie pod koniec bitwy i nigdy nie wróci!

Gdzie znaleźć Sfinksa?

1 - Dragons Dogma 2: Jak rozwiązać zagadki Sfinksa? - Dragons Dogma 2 - poradnik do gry
  1. Sfinks znajduje się w zachodniej części Vermund, w Mountain Shrine, daleko na północ od Checkpoint Rest Town - miasteczka na granicy między Vermund a Battahlem. Zalecamy wyruszyć na jego poszukiwania po zakończeniu głównego wątku Vermund, tj. ukończeniu questów kapitana Branta i odwiedzeniu koronacji fałszywego Sovrana. By dotrzeć do Mountain Shrine, będziecie musieli przejść przez lokację Ancient Battleground.
  2. Po dotarciu do Mountain Shrine postawcie tam Portcrystal - dostaliście jeden od kapitana Branta po ukończeniu jego zadań fabularnych. Umieszczenie go w Mountain Shrine pozwoli wam szybko przenosić się do Sfinksa przy użycie Ferrystone, co okaże się niezmiernie przydatne podczas niektórych zagadek.
  3. Sfinks ma wam do zaoferowania dziesięć zagadek - pięć pierwszych możecie rozwiązywać w dowolnej kolejności, szósta rozpoczyna się automatycznie po rozwiązaniu pięciu pierwszych, zaś cztery ostatnie zagadki zadawane są wam w losowej kolejności.

Riddle of Eyes

2 - Dragons Dogma 2: Jak rozwiązać zagadki Sfinksa? - Dragons Dogma 2 - poradnik do gry
  1. Zagadka: Przynieś Sfinksowi najcenniejszy przedmiot z tunelu, który dla ciebie otworzy.
  2. Rozwiązanie: Po przystąpieniu do zagadki Sfinks otworzy tunel pełen niebezpiecznych wrogów. Choć warto przez niego przejść by zdobyć doświadczenie i przedmioty, sam tunel oraz skrzynia na jego końcu jest zmyłką. Rozwiązanie zagadki kryje się na samym początku tunelu, nad drzwiami wejściowymi - znajdziecie tam skrzynię, w której kryje się Sealing Phial. Zabierzcie ją i pokażcie Sfinksowi by rozwiązać zagadkę.
  3. Nagroda: Wakestone x1. Możecie też zatrzymać Sealing Phial - pozwala ona na jednorazowe przeniesienie NPCa w inne miejsce poprzez zamknięcie go w fiolce, co może przydać się podczas niektórych zagadek.

Riddle of Madness

3 - Dragons Dogma 2: Jak rozwiązać zagadki Sfinksa? - Dragons Dogma 2 - poradnik do gry
  1. Zagadka: Przyprowadź ukochaną postać przed oblicze Sfinksa.
  2. Rozwiązanie: By rozwiązać tę zagadkę, musicie przyprowadzić Sfinksowi postać niezależną o maksymalnym poziomie Affinity i położyć ją na platformie przed Sfinksem. By zwiększyć Affinity postaci możecie dawać jej podarunki - jeśli postać zaczyna się rumienić gdy z wami rozmawia, ma maksymalne Affinity. Możecie wtedy przerzucić tę postać sobie przez ramię (lub zamknąć ją w Sealing Phial) i teleportować się do Portcrystal, który ustawiliście przy Sfinksie. Postawcie postać na platformie przed Sfinksem i porozmawiajcie z potworem by potwierdzić swój wybór. Alternatywnie, możecie też zaprezentować Sfinksowi swojego głównego pionka, którego Affinity zawsze jest maksymalne.
  3. Nagroda: Portcrystal x1.

Riddle of Wisdom

4 - Dragons Dogma 2: Jak rozwiązać zagadki Sfinksa? - Dragons Dogma 2 - poradnik do gry
  1. Zagadka: Przyprowadź Sfinksowi pionka SphinxMother, SphinxFather lub SphinxParent.
  2. Rozwiązanie: By rozwiązać tę zagadkę, musicie przyprowadzić Sfinksowi pionka o powyższej nazwie. UWAGA: Pionek ten musiał zostać stworzony przez CAPCOM - grając online możecie zetknąć się z pionkami o tym samym imieniu stworzonymi przez innych graczy w celu utrudnienia innym zagadki. Oryginalnego właściciela pionka zobaczycie na dole listy cech pionka. Pionki te mogą zostać zrekrutowane przy Riftstone of Fellowship - jeden z nich znajdziecie przy Harve Village. Po zrekrutowaniu odpowiedniego pionka połóżcie go przed Sfinksem.
  3. Nagroda: Rift Crystals x1,200.

Riddle of Conviction

  1. Zagadka: Daj Sfinksowi to, co uważasz za najcenniejsze.
  2. Rozwiązanie: Ta zagadka jest nagrodą sama w sobie - pokaż Sfinksowi dowolny przedmiot, a ten zduplikuje go. Polecamy wręczyć coś wyjątkowo cennego - np. Portcrystal, które są bardzo rzadkie, lub, jeśli jakimś cudem jedną zdobyliście, Unmaking Arrow, która może zabić każdego wroga w grze jednym strzałem.
  3. Nagroda: Kopia przedmiotu, który pokazaliście.

Riddle of Rumination

5 - Dragons Dogma 2: Jak rozwiązać zagadki Sfinksa? - Dragons Dogma 2 - poradnik do gry
  1. Zagadka: Wróćcie tam, gdzie znaleźliście swój pierwszy Seekers Token.
  2. Rozwiązanie: Niestety, na tę zagadkę nie ma prostego rozwiązania - musicie pamiętać, gdzie znaleźliście swój pierwszy Seekers Token. W miejscu jego znalezienia leży teraz Finders Token - macie siedem dni aby go zdobyć i oddać Sfinksowi. Tutaj ponownie przyda się wam ustawiony Portcrystal, dzięki któremu możecie natychmiastowo wrócić do Sfinksa po zdobyciu żetonu.
  3. Nagroda: Ferrystone x3.

Riddle of Reunion

Następne cztery zagadki zadawane są w losowej kolejności - Dragons Dogma 2: Jak rozwiązać zagadki Sfinksa? - Dragons Dogma 2 - poradnik do gry
  1. Zagadka: Znajdźcie Sfinksa.
  2. Rozwiązanie: Po rozwiązaniu pięciu poprzednich zagadek Sfinks odleci. Możecie już zabrać Portcrystal, który postawiliście w Mountain Shrine - nie ma już po co tu wracać. Musicie znaleźć Sfinksa - potwór schował się w Frontier Shrine, za zamglonym obszarem na zachód od Checkpoint Rest Town. Gdy odnajdziecie Sfinksa, rozwiążecie zagadkę i odblokujecie następny zestaw zagadek. Postawcie Portcrystal w Frontier Shrine.
  3. Nagroda: 100,000 G.

Następne cztery zagadki zadawane są w losowej kolejności. Przed rozwiązaniem ostatniej, czwartej zagadki, upewnijcie się, że wasz główny bohater wyposażony jest w łuk - musicie ustawić sobie klasę Archer lub Warfarer.

Riddle of Futility

  1. Zagadka: Dostarczcie amforę Mauritsowi w Bakbattahl.
  2. Rozwiązanie: Zagadka wymaga dostarczenia cennej amfory określonemu NPCowi w Bakbattahl, stolicy Battahl. Amfora jest niezwykle delikatna - musicie nieść ją całą drogę a pojedyncze trafienie z rąk wrogów rozbije ją, zawalając zagadkę. Nie ryzykujcie podróży i nie dostarczajcie amfory do Mauritsa - zamiast tego dostarczcie Mauritsa do amfory. Udajcie się do Bakbattahl, znajdźcie Mauritsa i zanieście go do Frontier Shrine, używając Sealing Phial lub przerzucając go sobie przez ramię i teleportując się do Portcrystal. To zakończy zagadkę.
  3. Nagroda: Eternal Bond - prezent dla NPCa znacznie zwiększający Affinity.

Riddle of Differentiation

Przed podejściem do ostatniej zagadki pamiętajcie, by odpocząć w gospodzie (zapisując tym samym swój stan gry) i zmienić klasę na Archer lub Warfarer - Dragons Dogma 2: Jak rozwiązać zagadki Sfinksa? - Dragons Dogma 2 - poradnik do gry
  1. Zagadka: Przyprowadźcie Sfinksowi poprawnego NPCa.
  2. Rozwiązanie: Sfinks pokaże wam iluzję charakterystycznego mężczyzny, którego chce, abyście przyprowadzili. Istnieją dwie możliwe iluzje i dwóch mężczyzn, którzy są prawie identyczni - Dante ma prostą bliznę na oku, zaś Vergil ma bardziej nieregularną bliznę na oku. Zróbcie zrzut ekranu iluzji i udajcie się do Checkpoint Rest Town, gdzie znajdują się mężczyźni. Przyprowadźcie odpowiedniego z nich do Frontier Shrine - użyjcie Sealing Phial lub przerzućcie go przez ramię i teleportujcie się do Portcrystal. To zakończy zagadkę.
  3. Nagroda: Whimsical Daydream - broń dla Trickstera.

Riddle of Contest

  1. Zagadka: Osłabieni, pokonajcie potężnego wroga.
  2. Rozwiązanie: Staniecie do walki z przeciwnikiem, siłą wyposażeni w pierścień, który znacznie zmniejszy zadawane przez was obrażenia. By wygrać pojedynek, atakujcie wroga póki go nie zachwiejecie - następnie podnieście go i rzućcie nim w przepaść.
  3. Nagroda: Ring of Ambition - pierścień zwiększający otrzymywane punkty doświadczenia.

Riddle of Recollection

  1. Zagadka: Przypomnijcie Sfinksowi, na ile zagadek odpowiedzieliście poprawnie do tej pory.
  2. Rozwiązanie: Obok Sfinksa leży kilka małych statuetek. Ustawcie naprzeciw potwora tyle statuetek, na ile zagadek odpowiedzieliście poprawnie do tej pory (nie licząc oczywiście zagadki, na którą odpowiadacie teraz). Gdy już ustawicie statuetki, porozmawiajcie ze Sfinksem by potwierdzić swoją odpowiedź.
  3. Nagroda: Unmaking Arrow - strzała mogąca natychmiast zabić dowolnego wroga. Gra automatycznie zapisuje się w chwili strzału - nie spudłujcie.

Przed podejściem do ostatniej zagadki pamiętajcie, by odpocząć w gospodzie (zapisując tym samym swój stan gry) i zmienić klasę na Archer lub Warfarer.

Ostatnie wyzwanie

  1. Zagadka: Zabij Sfinksa.
  2. Rozwiązanie: Po rozwiązaniu ostatniej, dziesiątej zagadki, Sfinks odleci i na stałe opuści grę, zabierając ze sobą klucz do skrzyni skrywającej ostatnią nagrodę. Zaatakujcie go, zanim odleci - użyjcie komendy Go! aby nasłać swoje pionki na potwora. Nie walczcie ze Sfinksem normalnie - gdy jego zdrowie spadnie do określonego poziomu, odleci i nigdy nie wróci. Zamiast tego, po rozpoczęciu walki, wyekwipujcie zdobyte od Sfinksa Unmaking Arrow i zastrzelcie bestię. Nie spudłujcie. Zabity Sfinks upuści klucz do ostatniej skrzyni.
  3. Nagroda: Eternal Wakestone - jedyny taki Wakestone w grze. Mimo swojej nazwy nie jest permanentny, tak jak inne Wakestone'y zużywa się po jednym użyciu. Ma jednak specjalną funkcję - wskrzesza wszystkich martwych NPCów w dużym obszarze dookoła was. Czyni to go idealną kontrą na Dragonsplague, jeśli pozwoliliście chorobie zabić całe miasto. W grze znajduje się tylko jeden Eternal Wakestone, więc da wam to tylko jedną szansę na odczynienie takowego błędu.