11. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 11. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Grey Goo
Strategiczne 23 stycznia 2015
Klasyczna strategia czasu rzeczywistego w realiach science-fiction, nawiązująca do lat 90-tych i złotej ery RTS-ów. Za powstanie gry odpowiada studio Petroglyph Games, założone przez twórców kultowego cyklu Command & Conquer i mające na swoim koncie m.in. strategię Star Wars: Empire at War. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości na jednej z ziemskich kolonii o nazwie Ekosystem Dziewięć.
Sins of a Solar Empire: Rebellion
Strategiczne 12 czerwca 2012
Samodzielne rozszerzenie do stworzonej przez studio Ironclad Games gry Sins of a Solar Empire; Grzechy Imperium Słońca, łączącej cechy klasycznego RTS-a z elementami strategii 4X. Dodatek przedstawia dalsze losy wielkiego galaktycznego konfliktu, w którym część zmęczonych nieustającą wojną obywateli rozpoczyna tytułową rebelię.
Age of Mythology
Strategiczne 31 października 2002
Strategia rozgrywająca się w starożytności przesączonej grecką mitologią. Wcielamy się w przywódcę jednej z kilku cywilizacji i dbamy o jej rozwój. Specyfika gry sprawia, że często walczymy z mitologicznymi stworami i wchodzimy w układy z bogami. Od strony rozgrywki tytuł posiada wszelkie cechy serii Age of Empires – warstwę ekonomiczną, militarną, czy chociażby technologiczną.
Cultures 2: Bramy Asgardu
Strategiczne 18 maja 2002
Kolejna część serii opowiadającej o podbojach cywilizacji wikingów. Poprzednio w Cultures: Discovery of Vinland nasi dzielni bohaterowie podbijali kontynent amerykański, tu zaś zaczynają rozszerzać swe wpływy na Europę i Środkowy Wschód.
Stormgate
Strategiczne jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od sierpień 2024)
RTS dystrybuowany w modelu free-to-play, za którego opracowaniem stoją weterani z firmy Blizzard Entertainment – zespół Frost Giant Studios. W Stormgate przejmujemy kontrolę nad ludźmi bądź kosmicznymi najeźdźcami znanymi jako Infernale. Tytuł oferuje kampanię fabularną, tryb współpracy oraz moduł PvP.
Age of Empires Mobile
Strategiczne 2024
Spin-off kultowej serii RTS-ów w modelu free-to-play, przygotowany z myślą o urządzeniach mobilnych. W Age of Empires Mobile znajdziemy zarówno elementy charakterystyczne dla tego cyklu, jak i szereg zupełnie nowych rozwiązań, np. turowe potyczki obok bitew w czasie rzeczywistym.
Earth of Oryn
Strategiczne 2025 (wczesny dostęp od wrzesień 2024)
Rozbudowana gra strategiczna czasu rzeczywistego, w której trafiamy do krainy fantasy, gdzie zajmujemy się zarówno rządzeniem królestwem, wznoszeniem miast, jak i prowadzeniem działań wojennych. Oryginalnym zabiegiem w Earth of Oryn jest opcja projektowania budynków od podstaw.
Sudden Strike 4
Strategiczne 11 sierpnia 2017
Czwarta odsłona zapoczątkowanej w roku 2000 serii wojennych strategii czasu rzeczywistego studia Fireglow, której stworzenie po przejęciu praw do marki przez Kalypso Media, powierzono młodej ekipie studia Kite Games. Podobnie jak we wcześniejszych częściach cyklu, akcja Sudden Strike 4 osadzona została w czasach II wojny światowej.
Polanie
Strategiczne 21 marca 1996
Jedna z pierwszych polskich strategii czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio MDF pod wodzą Mirosława Dymka. W grze wcielamy się w rolę przywódcy wioski Polan, Mirka, który po powrocie z wyprawy wojennej zastaje jedynie zgliszcza i poprzysięga zemstę na odpowiedzialnych za masakrę wrogich plemionach. Pod względem rozgrywki, Polanie czerpią garściami z mechaniki kultowego Warcrafta, wprowadzając jednocześnie kilka interesujących innowacji.
Total Annihilation
Strategiczne 12 września 1997
Total Annihilation to stworzona przez Chrisa Taylora i zespół deweloperski studia Cavedog Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach science-fiction. Fabuła gry przedstawia trwający od tysiącleci galaktyczny konflikt między dwiema frakcjami - Core i Arm, który doprowadził do upadku obu cywilizacji. Gracz obejmuje kontrolę nad niedobitkami armii jednej ze stron, próbując odtworzyć dawny potencjał militarny i ostatecznie przechylić szalę zwycięstwa.
StarCraft II: Heart of the Swarm
Strategiczne 12 marca 2013
Drugi epizod trylogii kosmicznych strategii RTS pod szyldem SarCraft II od firmy Blizzard. Tytuł dystrybuowany jest w formie rozszerzenia i wymaga do działania pierwszej części gry - Wings of Liberty. Kampania fabularna poświęcona została rasie Zergów, na czele ze znaną z pierwszego StarCrafta Sarą Kerrigan, która szuka zemsty na imperatorze Terran, Arcturusie Mengsku. W kolejnych misjach gry spotkamy także inne znane postacie, takie jak Jim Raynor, duch Nova czy Matt Horner.
Age of Empires II: HD Edition
Strategiczne 9 kwietnia 2013
Odświeżona wersja popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Age of Empires II: The Age of the Kings oraz rozszerzenia Age of Empires II: The Conqueror. Reedycja przygotowana została przez studio Hidden Path Entertainment we współpracy z firmą Microsoft Game Studios. W porównaniu z oryginałem z 1999 roku, zmiany wprowadzone w Age of Empires II: HD Edition objęły przede wszystkim oprawę wizualną, która została zremasterowana do standardu HD (High Definition).
Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade
Strategiczne 9 października 2006
Samodzielny dodatek do opracowanej przez studio Relic Entertainment strategii Warhammer 40,000: Dawn of War. Podstawową nowinką, jaką wprowadza rozszerzenie o nazwie Dark Crusade, są dwie frakcje. Pierwszą z nich stanowi rasa humanoidalnych robotów o nazwie Necroni, będących prawdziwymi maszynami do zabijania. Druga to posługujące się zaawansowaną technologią oraz rozwiniętą dyplomacją Dominium Tau.
Emperor: Battle for Dune
Strategiczne 12 czerwca 2001
Trzecia strategia czasu rzeczywistego studia Westwood, oparta na Diunie, słynnej powieści Franka Herberta. Akcja rozgrywa się po śmierci imperatora Fredricka IV. Gracz wciela się w jedną z trzech nacji, które walczą o unikalny surowiec i władzę absolutną nad wszystkimi innymi istotami. Świetna, trójwymiarowa grafika, nowe jednostki i możliwość rozgrywki w sieci z innymi graczami czynią tą produkcję obowiązkową dla wszystkich fanów Diuny.
Assault Squad 2: Men of War Origins
Strategiczne 25 sierpnia 2016
Bitewna strategia czasu rzeczywistego, będąca remakiem oryginalnego Men of War z 2009 roku. Oba tytuły opracowały studia Digitalmindsoft i Best Way. Podobnie jak pierwowzór, Assault Squad 2: Men of War Origins jest grą wojenną osadzoną w okresie II wojny światowej. Zamiast klasycznego rozbudowywania bazy czy gromadzenia surowców, cała uwaga skupiona została na aspekcie taktycznym i dowodzeniu oddziałami.
Minecraft Legends
Strategiczne 18 kwietnia 2023
Tytuł z pogranicza gier akcji i strategii, opracowany przez ekipy Mojang Studios i Blackbird Interactive. W Minecraft Legends naszym zadaniem jest obrona krainy Overworld przed piglinami – najeźdźcami z Netheru. Tytuł oferuje kampanię fabularną, tryb kooperacyjny i moduł PvP.
No Man's Land: Walcz o swoje prawa!
Strategiczne 14 sierpnia 2003
No Man's Land to strategia czasu rzeczywistego, w której niemiecki producent Related Designs dał możliwość wszystkim graczom na przeżycie 300 lat wielkiej kolonizacji kontynentu amerykańskiego (od roku 1600 do 1900).
Wargame: AirLand Battle
Strategiczne 29 maja 2013
Kontynuacja wydanej w 2012 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego Wargame: Zimna Wojna. Wargame: AirLand Battle przenosi gracza w szczytowy okres Zimnej Wojny (1975-1985), pozwalając na wzięcie udziału w fikcyjnych operacjach militarnych sił NATO i Układu Warszawskiego w Europie Północnej. Podobnie jak pierwowzór, gra oferuje kilka wariantów zabawy w trybie jedno- i wieloosobowym. Do dyspozycji graczy oddano ponad 750 rodzajów jednostek bojowych, reprezentujących siły wojskowe 12 państw.
Graviteam Tactics: Mius-Front
Strategiczne 5 marca 2016
Komputerowa strategia wojenna osadzona w realiach drugiej wojny światowej. Grę stworzyło studio Graviteam, które ma na koncie kilka podobnych produkcji. Tym razem gracz może poprowadzić niemieckie bądź radzieckie wojska w tytułowych walkach na froncie nad rzeką Mius, toczonych w 1943 roku. Gra oferuje dwie rozbudowane operacje, których przebieg kształtują decyzje zaawansowanej sztucznej inteligencji oraz działania gracza. Rozgrywka w Graviteam Tactics: Mius-Front jest dwufazowa.
Hearts of Iron IV: Trial of Allegiance
Strategiczne 7 marca 2024
Dziewiąty duży dodatek do drugowojennej strategii z 2016 roku. W Hearts of Iron IV: Trial of Allegiance trafiamy do Ameryki Południowej i przejmujemy kontrolę nad nowymi krajami (na czele z Brazylią, Argentyną oraz Chile), prowadząc je do zwycięstwa na rozmaite sposoby.
R.U.S.E.
Strategiczne 7 września 2010
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w realiach II Wojny Światowej. Produkt skupia się przede wszystkim na walkach zakrojonych na ogromną skalę i wykorzystaniu różnych podstępnych technik.
Battlefleet Gothic: Armada
Strategiczne 21 kwietnia 2016
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego osadzona w popularnym uniwersum science fiction, wykreowanym przez firmę Games Workshop na potrzeby stołowych gier bitewnych. Za stworzenie tytułu odpowiada niezależne francuskie studio Tindalos Interactive, znane głównie za sprawą gry Stellar Impact. Akcja gry przenosi nas do targanego nieustanną wojną świata Warhammera 40,000, gdzie 4 potężne frakcje: Imperium, Chaos, Eldarzy i Orkowie walczą ze sobą o panowanie nad sektorem Gothic.
WarCraft: Orcs and Humans
Strategiczne 11 marca 1994
Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutanckim dziełem amerykańskiego studia Blizzard Entertainment (działającego wcześniej pod nazwą Silicon & Synapse). Akcja gry WarCraft: Orcs and Humans osadzona została w fantastycznym świecie Azeroth, będącym areną konfliktu ludzi oraz orków, zaś gracze opowiadają się po jednej ze stron i próbują podbić lub obronić krainę.
Empire Earth III
Strategiczne 6 listopada 2007
Empire Earth III to kolejna część popularnej serii strategii czasu rzeczywistego. Produkcja opracowana została przez firmę Mad Doc Software, która na swoim koncie ma też jej poprzednią odsłonę. W dalszym ciągu mamy do czynienia z grą typu RTS, ale jest ona o wiele bardziej dynamiczna niż pozostałe części serii.