10. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 10. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Dawn of Man
Strategiczne 1 marca 2019
Dawn of Man stanowi połączenie survivalu i city buildera. Zadaniem gracza jest poprowadzenie osady osadzonej w prehistorii, zaczynając od epoki kamienia łupanego, na epoce żelaza kończąc. Za produkcję gry odpowiada studio Madruga Works.
Chinese Empire
Strategiczne 11 marca 2024
Polska gra strategiczna typu city builder, w której wcielamy się w młodego cesarza Chin. W Chinese Empire naszym zadaniem jest stworzenie tytułowego imperium. Dokonujemy tego, wznosząc budowle, gromadząc surowce i produkując dobra oraz dbając o stosunki z sąsiadami.
ParaWorld
Strategiczne 15 września 2006
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w prehistorii. Co ciekawe, w tej wersji rzeczywistości dinozaury wcale nie wyginęły i nieustannie zagrażają zamieszkiwanym przez ludzi terytoriom. Obejmujemy dowództwo nad jednym z tutejszych klanów starając się przeżyć w nietypowej rzeczywistości.
Earth 2160
Strategiczne 3 czerwca 2005
Kolejna część słynnej strategii w realiach sci-fi ze znanej serii Earth, autorstwa studia Reality Pump. Akcja rozgrywa się zaraz po ostatniej części, w której doszło do zniszczenia Ziemi. Do trzech wcześniej dostępnych nacji dołączają Obcy, którzy również pragną zapanować nad Układem Słonecznym. Świetna muzyka, widowiskowe efekty, poprawiony interfejs, szczegółowe misje, a także rozbudowany tryb dla wielu graczy pozwolą na wielogodzinną zabawę.
Victoria II
Strategiczne 13 sierpnia 2010
Victoria II jest sequelem wydanej w 2003 roku gry strategicznej Victoria: Empire Under the Sun. Gracze mają okazję stanąć na czele jednego z ponad 200 państw i pokierować jego losami na przestrzeni ponad stu lat (1835-1939). Deweloperzy ze studia Paradox Interactive zadbali o zgodność z historycznymi faktami oraz rozbudowane opcje zarządzania gospodarką, armią i polityką.
SpellForce 3 Reforced
Strategiczne 7 grudnia 2017
Trzecia odsłona zapoczątkowanej w 2003 roku serii gier fantasy, łączącej cechy strategii RTS z elementami RPG. Za powstanie gry odpowiada założone przez wydawcę cyklu studio Grimlore Games, w skład którego weszli m.in. twórcy dwóch pierwszych odsłon tytułu. Pod względem fabularnym gra stanowi swoisty prequel całej serii, a jej akcja toczy się w czasach, gdy fantastyczne uniwersum gry stanowiło jeszcze spójny, ogromny kontynent.
Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Strategiczne 6 grudnia 2016
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego wzorowana na serii Commandos. Shadow Tactics: Blades of the Shogun osadzone jest w Japonii w 1615 roku. Nowy szogun postanawia zaprowadzić pokój w całym kraju, co wymaga cichego wyeliminowania wszystkich oponentów marzących o rebelii. W tym celu zwraca się o pomoc do grupy pięciu specjalistów od zabójstw, sabotażu i szpiegostwa. To właśnie tą drużyną kieruje gracz w trakcie kampanii, na którą składa się kilkanaście obszernych misji.
Anno 1503: The New World
Strategiczne 29 października 2002
Strategia ekonomiczna ze znanej serii. Przenosimy się w niej do XVI wieku i wcielamy w dowódcę jednej z kilku frakcji. Podczas zabawy budujemy miasta, kolonizujemy nowe tereny i wchodzimy w interakcje z innymi państwami. Twórcy przygotowali 250 budynków i poprawili wiele aspektów gry, w tym chociażby sztuczną inteligencję. Kampania solowa została uzupełniona paroma dodatkowymi trybami oraz multiplayerem.
Steel Division 2: Tribute to Normandy '44
Strategiczne 9 kwietnia 2024
Dodatek do drugowojennej gry strategicznej z 2019 roku. Steel Division 2: Tribute to Normandy '44 wprowadza zawartość związaną z kampanią w Normandii z 1944 roku, która obejmuje dywizje z pierwszej części serii, a także nowe grupy bojowe i jednostki.
Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień
Strategiczne 4 listopada 2003
Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Liquid Entertainment. Akcja osadzona została w uniwersum znanym z powieści J.R.R. Tolkiena. Gracze mają okazję wziąć udział w widowiskowych bitwach znanych z kart "Władcy Pierścieni", kierując siłami dobra lub sługami Saurona.
Command & Conquer: Tiberian Sun
Strategiczne 24 sierpnia 1999
Trzecia odsłona przełomowej serii strategii czasu rzeczywistego, nawiązująca tym razem do pierwszej części cyklu z roku 1995. Akcja gry przenosi nas jednak już do wieku XXI, gdzie ponownie stajemy po stronie osłabionego porażką Bractwa Nod lub kontrolującego pokój na świecie sojuszu GDI pod dowództwem generała Salomona. Okazuje się bowiem, że charyzmatyczny przywódca Nod wcale nie zginął w ruinach swojej świątyni i wkrótce rozpęta kolejny konflikt, który na zawsze może zmienić oblicze świata.
American Conquest
Strategiczne 7 lutego 2003
Gra strategiczna czasu rzeczywistego zabierająca nas do czasów, gdy pierwsi Europejczycy dotarli do kontynentu amerykańskiego i rozpoczęli wielką kolonizację nowo odkrytych ziem. Zajmujemy się zarówno rozwojem gospodarczym i naukowym, jak i prowadzeniem wojen, w ramach których możemy rozegrać gigantyczne bitwy z maksymalnie 16 tysiącami jednostek.
Warlords: Battlecry II
Strategiczne 12 marca 2002
Warlords: Battlecry II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, stworzonej przez ekipę deweloperską Strategic Studies Group. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Etherii, targanym przez konflikt, w którym uczestniczy 12 ras. Gracz wybiera frakcję, której poczynaniami będzie kierował poprzez postać głównego bohatera.
Twierdza HD
Strategiczne 1 listopada 2012
Odświeżona wersja pierwszej odsłony popularnej strategii czasu rzeczywistego osadzonej w średniowieczu. Wcielamy się w jednego z pretendentów do tronu i rozbudowujemy tytułową twierdzę starając się zapewnić dobrobyt poddanym oraz wyeliminować wszystkich rywali dzięki liczebnej armii. W porównaniu z pierwowzorem znacznie zwiększono obsługiwaną rozdzielczość oraz usprawniono pracę kamery.
No Man's Land: Walcz o swoje prawa!
Strategiczne 14 sierpnia 2003
No Man's Land to strategia czasu rzeczywistego, w której niemiecki producent Related Designs dał możliwość wszystkim graczom na przeżycie 300 lat wielkiej kolonizacji kontynentu amerykańskiego (od roku 1600 do 1900).
Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuri's Revenge
Strategiczne 17 października 2001
Oficjalny dodatek do wydanej jesienią 2000 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert 2 studia Westwood. Rozszerzenie zatytułowane Yuri’s Revenge wzbogaca fabułę gry podstawowej o nowy wątek, którego głównym bohaterem jest były doradca głównego antagonisty "dwójki" imieniem Jurij. Podobnie jak w poprzednich grach z serii, kampania podstawowa podzielona została na dwie części (po 7 misji dla każdej ze stron), które możemy przejść jako dowódca Aliantów lub Sowietów.
Victory at Sea: Atlantic
Strategiczne 5 kwietnia 2024
Trzecia część zapoczątkowanej w 2014 roku serii drugowojennych RTS-ów, które skupiają się na działaniach na morzu. Jak sugeruje tytuł, w Victory at Sea: Atlantic bierzemy udział w operacjach na Oceanie Atlantyckim.
Codename: Panzers - Faza Druga
Strategiczne 22 lipca 2005
Kontynuacja popularnego RTS-a osadzonego w realiach II wojny światowej. Podobnie jak w poprzedniej części nacisk położono na taktyczną stronę starć. Gra pozwala wciąć udział w największych bitwach w Afryce oraz uczestniczyć w operacji „Husky”, czyli lądowaniu Aliantów na Sycylii i późniejszym marszu w stronę Rzymu.
Knights & Merchants: The Peasants Rebellion
Strategiczne 1 listopada 2001
Kontynuacja gry strategiczno-ekonomicznej Knights & Merchants: The Shattered Kingdom. Akcja osadzona została w anglosaskich realiach XIII wieku naszej ery, a zadaniem graczy jest zjednoczenie licznych mniejszych państewek i prowincji w jedno silne królestwo.
Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade
Strategiczne 9 października 2006
Samodzielny dodatek do opracowanej przez studio Relic Entertainment strategii Warhammer 40,000: Dawn of War. Podstawową nowinką, jaką wprowadza rozszerzenie o nazwie Dark Crusade, są dwie frakcje. Pierwszą z nich stanowi rasa humanoidalnych robotów o nazwie Necroni, będących prawdziwymi maszynami do zabijania. Druga to posługujące się zaawansowaną technologią oraz rozwiniętą dyplomacją Dominium Tau.
Dungeon Keeper (1997)
Strategiczne 26 czerwca 1997
Innowacyjna strategia czasu rzeczywistego osadzona w klimatach fantasy, przygotowana przez Petera Molyneux i jego studio Bullfrog Productions (znane m.in. z serii Populous i Syndicate). W odróżnieniu od popularnych w latach 90. dungeon crawlerów, w Dungeon Keeper gracz nie wciela się rządnego przygód herosa, lecz w demonicznego władcę podziemi. Głównym zadaniem jest tu budowa rozległej sieci lochów oraz obrona ich przed zakusami bohaterów.
Sudden Strike
Strategiczne 26 października 2000
Sudden Strike to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez studio deweloperskie Fireglow. Akcja gry osadzona została w realiach II wojny światowej, a gracze mogą wcielić się w role dowodzących wojskami brytyjskimi, radzieckimi lub niemieckimi. Twórcy zadbali o skomplikowane, bazujące na historycznych źródłach scenariusze, rozgrywane na olbrzymich planszach i przy udziale setek jednostek.
Rise of Nations: Rise of Legends
Strategiczne 9 maja 2006
Sequel udanej gry strategicznej, która poruszała temat rozwoju naszej cywilizacji. Tym razem jednak, autorzy Rise of Nations postanowili zerwać ze znaną nam rzeczywistością i stworzyć strategię osadzoną w świecie gdzie magia miesza się z techniką.
Graviteam Tactics: Mius-Front
Strategiczne 5 marca 2016
Komputerowa strategia wojenna osadzona w realiach drugiej wojny światowej. Grę stworzyło studio Graviteam, które ma na koncie kilka podobnych produkcji. Tym razem gracz może poprowadzić niemieckie bądź radzieckie wojska w tytułowych walkach na froncie nad rzeką Mius, toczonych w 1943 roku. Gra oferuje dwie rozbudowane operacje, których przebieg kształtują decyzje zaawansowanej sztucznej inteligencji oraz działania gracza. Rozgrywka w Graviteam Tactics: Mius-Front jest dwufazowa.