7. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 7. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Kaiserpunk
Strategiczne 2024
Hybryda city buildera w stylu serii Anno oraz produkcji typu grand strategy, przywodzącej na myśl cykl Europa Universalis. W Kaiserpunk przejmujemy kontrolę nad XX-wiecznym miastem-państwem i rozwijamy je, a także podbijamy kolejne regiony, w ten sposób tworząc własne imperium.
Frozenheim
Strategiczne 16 czerwca 2022
RTS wzbogacony o wyraźnie zarysowane elementy city buildera, w którym przejmujemy kontrolę nad osadą wikingów. W Frozenheim zdobywamy surowce i pożywienie oraz wznosimy nowe budynki i ulepszamy już posiadane, a także prowadzimy działania wojenne. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub w trybie multiplayer.
Sacrifice
Strategiczne 17 listopada 2000
Sacrifice jest strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez studio Shiny Entertainment. Akcja gry osadzona została po zakończeniu Świętej Wojny, w której 5 bóstw pokonało stwórcę. Teraz toczą one bezwzględną walkę o panowanie nad światem. Gracz wybiera jedną z frakcji i stara się przechylić szalę zwycięstwa na jej stronę. Gra stworzona została głównie z myślą o trybie multiplayer, w którym może brać udział maksymalnie czterech uczestników.
Medieval: Total War
Strategiczne 21 sierpnia 2002
Kontynuacja epickiej gry strategicznej studia Creative Assembly z 2000 roku. Medieval: Total War przenosi nas z terenów Dalekiego Wschodu w nieco bliższe nam realia średniowiecznej Europy, gdzie przychodzi nam stanąć na czele jednego z dwunastu najsilniejszych mocarstw tego okresu. Podobnie jak jej poprzedniczka, produkcja łączy elementy czysto militarne z handlem, dyplomacją i zarządzaniem surowcami.
World in Conflict
Strategiczne 18 września 2007
Osadzona w alternatywnej rzeczywistości XX wieku strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez twórców serii Ground Control, szwedzkie studio Massive Entertainment. W grze bierzemy udział w globalnym konflikcie zbrojnym, w którym naprzeciw siebie stają siły kapitalistycznego Zachodu oraz ZSRR, który zgodnie z wizją twórców wcale nie uległ rozpadowi. Główny cel rozgrywki stanowi przejmowanie kontroli nad kluczowymi punktami na polu bitwy, pozwalającymi przeciwnikom na ściąganie posiłków.
Emergency 20
Strategiczne 31 października 2017
Kolejna część serii gier strategiczno-symulacyjnych Emergency, w których przejmujemy kontrolę nad jednostkami straży pożarnej, policji, pogotowia oraz służb technicznych, by stawiać czoła skutkom katastrof, klęsk żywiołowych i wypadków.
Going Medieval
Strategiczne sierpień 2024 (wczesny dostęp od 1 czerwca 2021)
Going Medieval to gra strategiczna, w której staramy się zbudować i nadzorować średniowieczną wioskę, powstałą na terenach, na których cywilizacja przestała istnieć w wyniku epidemii czarnej śmierci. Produkcja została opracowana przez studio Foxy Voxel.
Anno 1701
Strategiczne 26 października 2006
Anno 1701 to pozycja, która zainteresuje przede wszystkim miłośników mozolnego rozwijania i rozbudowywania zamorskich posiadłości oraz rośnięcia w potęgę poprzez zręczne, ekonomiczne manewry.
Empire Earth
Strategiczne 13 listopada 2001
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez Stainless Steel Studios, składające się z twórców słynnej serii Age of Empires. Wcielamy się w przywódcę danego narodu i prowadzimy jego rozwojem na przestrzeni ponad pół miliona lat. Gra posiada bardzo ładną oprawę audiowizualną, wiele możliwości prowadzenia rozgrywki, rozbudowany tryb multiplayer i wygodny interfejs użytkownika.
Warlords: Battlecry III
Strategiczne 17 maja 2004
Trzecia już część serii gier strategicznych z elementami cRPG rozgrywających się w przepełnionym magią świecie fantasy Etheria. Tym razem gracze mogą wziąć udział w wielkiej wojnie, jaka toczy się pomiędzy zjednoczonymi rasami północy i południowym Imperium Ssrathi.
Ancestors Legacy
Strategiczne 22 maja 2018
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego autorstwa niezależnego polskiego studia Destructive Creations. Akcja gry Ancestors osadzona została w średniowieczu, a kampania dla pojedynczego gracza oparta została na prawdziwych wydarzeniach historycznych. Podczas zabawy przychodzi nam zaś pokierować jedną z czterech zróżnicowanych frakcji: Słowianami, Germanami, Wikingami oraz Anglosasami.
Tropico 6
Strategiczne 29 marca 2019
Szósta główna odsłona zapoczątkowanej w 2001 roku serii strategii ekonomicznych Tropico. W produkcji stworzonej przez studio Limbic Entertainment (twórców Might & Magic: Heroes VII) wcielamy się w El Presidente – przywódcę bananowej republiki. Naszym zadaniem jest zarządzanie krajem. Musimy dbać o rozbudowę miast, zapewniać ludziom pracę, naprawiać zniszczenia wywołane przez kataklizmy czy też kształtować politykę wewnętrzną i zagraniczną, wydając stosowne dekrety.
Starminer
Strategiczne 2024 (wczesny dostęp od 2024)
Tytuł z pogranicza strategii kosmicznych i symulacji wydany przez Paradox Arc. W grze Starminer przejmujemy kontrolę nad flotą zajmującą się kosmicznym górnictwem. Wydobywamy surowce, tworzymy okręty i je ulepszamy, a także bronimy się przed atakami obcych cywilizacji.
Reus 2
Strategiczne 28 maja 2024
Gra strategiczna z podgatunku god game, w której jako potężni giganci kształtujemy rozwój cywilizacji. Reus 2 stanowi rozszerzenie formuły znanej z pierwszej odsłony, wydanej w 2013 roku.
63 Days
Strategiczne 2024
Inspirowana serią Commandos taktyczna strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w trakcie powstania warszawskiego, stworzona przez polskie studio Destructive Creations. W 63 Days przejmujemy kontrolę nad grupą powstańców próbujących pokonać niemieckich okupantów.
Twierdza: Krzyżowiec Extreme
Strategiczne 28 maja 2008
Odświeżona wersja gry Stronghold Crusader z 2002 roku, przygotowana przez twórców oryginału – ekipę Firefly Studios. Akcja gry rozpoczyna się w miejscu, w którym zakończyła się fabuła pierwowzoru i przenosi nas ponownie w czasy średniowiecznych wypraw krzyżowych, mających na celu odbicie świętego miasta Jerozolimy z rąk niewiernych. Naszym zadaniem będzie zaś tym razem stworzenie potężnej armii rycerzy i poprowadzenie jej do boju przeciwko innowiercom z Bliskiego Wschodu.
Europa Universalis: II Wojna Światowa
Strategiczne 26 listopada 2002
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w realiach II wojny światowej, wyprodukowana przez studio Paradox Interactive. Europa Universalis: II Wojna Światowa to polski tytuł gry, która na Zachodzie ukazała się jako Hearts of Iron. Produkcja przedstawia w skali globalnej działania militarne i polityczne na przestrzeni lat 1937 – 1946. Gracz ma całkowitą swobodę w wyborze nacji, której będzie przewodził.
Europa Universalis II
Strategiczne 20 listopada 2001
Kontynuacja strategicznej gry firmy Paradox, pozwalającej na kierowanie rozwojem największych europejskich potęg. Europa Universalis II to gra o wiele bardziej rozbudowana, obejmująca czterysta lat historii (1419-1820) nie tylko Europy, ale całego świata.
Total War: Shogun 2 - Zmierzch samurajów
Strategiczne 23 marca 2012
Samodzielny dodatek do gry strategicznej Total War: SHOGUN 2, należącej do popularnego cyklu Total War, rozwijanego od lat przez brytyjskie studio Creative Assembly. Rozszerzenie oferuje nową kampanię osadzoną na terenie Imperium Japońskiego w czasach wojny domowej pomiędzy zwolennikami cesarza a ostatnim siogunatem – gracz może opowiedzieć się po jednej ze stron, reprezentowanych przez sześć rodów.
Command & Conquer: Red Alert 3
Strategiczne 28 października 2008
Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa.
Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm
Strategiczne 4 marca 2008
Kolejne samodzielne rozszerzenie do wydanej w 2004 roku strategii czasu rzeczywistego Warhammer 40,000: Dawn of War. Dodatek zatytułowany Soulstorm oferuje graczom tylko jedną nową kampanię fabularną, jednak obejmuje ona zasięgiem cały system gwiezdny Kaurva, z czterema planetami i trzema księżycami. Na tym właśnie terenie dochodzi do konfliktu pomiędzy dziewięcioma frakcjami, pragnącymi zbadać występującą tu tytułową anomalię (w polskiej wersji gry zwaną Burzą Spaczni).
Warhammer 40,000: Dawn of War II
Strategiczne 19 lutego 2009
Pełnoprawna kontynuacja popularnej strategii czasu rzeczywistego studia Relic Entertainment, osadzonej w kultowym uniwersum Warhammera 40,000, gdzie krwawą walkę toczą ze sobą przedstawiciele kilkunastu zwaśnionych frakcji. W toku kampanii fabularnej możemy przejąć kontrolę nad armiami jednej z czterech stron konfliktu: ludzi (Kosmicznych Marines), orków, Eldarów i Tyranidów.
Command & Conquer: Red Alert
Strategiczne 9 listopada 1996
Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.
Dune II: Battle for Arrakis
Strategiczne 1 grudnia 1992
Dune 2: The Building of a Dynasty to opracowana przez studio deweloperskie Westwood gra komputerowa, która zapoczątkowała gatunek strategii czasu rzeczywistego. Fabuła tytułu oparta została na motywach bestselerowej powieści Franka Herberta „Diuna”. Gracz wciela się w przywódcę jednego z Wysokich Rodów i staje do walki o Przyprawę, niezwykle cenną substancję wydobywaną na pustynnej planecie Arrakis.